Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnements betaling/registrering, dit forslag?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at levere en abonnements tjeneste på en online service, hvor folk kan afmelde løbende. Derfor føler jeg at jeg er lidt udfordret på hvordan jeg holder styr på hvem der betaler og hvem der ikke gør. 

Tjenesten bliver leveret på mail en gang ugentlig til dem der betaler. 

Mine tanke omkring opstilling: 

Folk siger ja tak og kan betale deres faktura via netbank eller mobilepay (samme konto) 

De bliver skrevet ind i et excel ark med navn, email, telefon nr og medlemsnummer, og modtager deres månedlige faktura via f.eks. dineros abonnements betaling.

de bliver tilføjet til at modtaget nyhedsbrevet f.eks. via mailchimp.

Mine tanker omkring registrering af betaling er så, at downloade en oversigt over indbetalinger i banken hver måned, og krydstjekke med excel-arket på medlemsnummer osv. og dem der ikke har betalt bliver så fjernet fra listen og fra mailchimp.

Er dette den nemmeste måde at gøre det på ?? vi snakker 1-200+ medlemmer der skal kontrolleres for indbetaling hver måned, og forventer der kommer flere til.

Har du et andet forslag til hvordan det kan løses? evt. et program der sender fakturaen, registrere betalinger og notificere omkring dem der ikke har betalt. Så man "KUN" skal fjerne dem der ikke har betalt hver måned. og ikke behøver at bruge tid på at skulle krydstjekke.

Vh. Lars

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil formentlig få problemer med et stort antal betalinger fra folk der ikke kan finde ud af at skrive korrekt fakturanummer på betalingen.
En anden mulighed er abonnementsbetaling via kort, hvor ens betalingsgateway gemmer kortoplysninger så man kan trække på kortet hver måned - ligesom f.eks. HBO, Netflix etc.

Det vil dog kræve noget udvikling - muligvis er der nogen shoppingsystemer eller extensions der vil passe til dit behov - de vil også kræve tilpasning.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Hvorfor ikke vende situationen på hovedet, og trække pengene direkte fra din kunders konto? Derved slipper du for alt den besværlige administration ved at skulle tjekke betalinger. Endvidere skal du også huske at i de fleste tilfælde er en manglende betaling ikke en forudsætning for at en ydelse ikke skal leveres, hvis den er bestilt. 

I stedet for at tænk excel arks mm. så burde du måske overveje en fremtidsikker løsning. Eksempelivs har vi før lavet løsninger i WordPress der har givet mulighed for at købe et abonnement online, hvorfor pengene har kunne trækkes direkte fra folk konto via indtastede betalingsinfo ved tilmelding. Dine kunder får deres eget login, hvor de kan gå ind og afmelde deres løsning, eller evt. ændre i omfanget. 

Til formålet skal du bruge: 

WordPress CMS

WooCommerce 

WooCommerce subscriptions: https://woocommerce.com/products/woocommerce-subscriptions/

En betalingsløsning der giver dig mulighed for dettte ex. QuickPay. 

Du er velkommen til at skrive direkte til mig på simon@erhvervshjemmesider.dk hvis du har behov for at vide mere herom :-) 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

fed løsning :) 

kan denne løsning vedr. når kunder tilmelder sig, samtidig tilmelde deres email til nyhedsbrevet (som jo er der, servicen kommer) så jeg ikke manuelt skal tilmelde dem, og så samtidig framelde dem igen når de afmelde løsningen? og i så valg hvilken service vil du anbefale til at sende dette nyhedsbrev, hvor jeg har fuld adgang til redigering af denne mail. ? 

Kender du priserne på brugen af quickpay ? 

Vil du kunne oprette hjemmeside, tilmelding, quickpay, nyhedsbrev program osv. til en samlet løsning til mig? selvf. betalt job. :-) 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes i hvert fald Simon's skitserede løsning lyder velgennemtænkt.

Wordpress burde - i hvert fald med extensions - kunne håndtere alt med at forfatte nyhedsbreve og sende dem ud til de kunder der er registrerede - naturligvis med email - igennem Woocommerce.

Jeg ville stille det som et krav at emails skal verificeres før der trækkes abonnement og udsendes nyhedsbreve - ellers risikerer man kunder der skriver forkert email-adresse, og derfor aldrig modtager hverken nyhedsbreve eller link til frameldelse.

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

helt sikkert verificeres :) 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste ulempe jeg ser er at der måske er nogle kunder der ikke har lyst til at melde sig til abonnementer med deres kort - måske fordi de ved at de er dårlige til at huske at melde fra. Jeg hører personligt til den første gruppe medmindre det er noget med stor værdi for mig.


Omvendt bliver det nok opvejet af at det nu er et aktivt valg at melde sig fra i forhold til at man aktivt skal betale sit abonnement. Så får du også lidt oveni hatten fra dem der ikke husker eller kan tage sig sammen til at melde fra:)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Pedersen:

fed løsning :) 

kan denne løsning vedr. når kunder tilmelder sig, samtidig tilmelde deres email til nyhedsbrevet (som jo er der, servicen kommer) så jeg ikke manuelt skal tilmelde dem, og så samtidig framelde dem igen når de afmelde løsningen? og i så valg hvilken service vil du anbefale til at sende dette nyhedsbrev, hvor jeg har fuld adgang til redigering af denne mail. ? 

Kender du priserne på brugen af quickpay ? 

Vil du kunne oprette hjemmeside, tilmelding, quickpay, nyhedsbrev program osv. til en samlet løsning til mig? selvf. betalt job. :-) 

Hej Lars

Jeg vil helt sikkert kunne lave dig den fulde løsning. Vi har styr på alt for betalingsløsning (QuickPay eller lign.), nyhedsbrev (Mailchimp) til det tekniske setup (WordPress med tilhørende moduler). Smid mig en mail med dine kontaktinfo på simon@erhvervshjemmesider.dk, så kan vi drøfte pris og omfang samt dine muligheder :-) 

Lad mig høre fra dig! 


PS. Det burde i hvertfald været muligt at der forekommer automatisk tilmelding ved "køb". I forhold til automatisk afmelding, så bliver jeg lige ned til at undersøge dette nærmere. 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil også være muligt at betale for 1 år af gangen og spare lidt på denne måde :) dog er der her en given periode hvorefter man ikke kan få refunderet sine penge.

Så vil sige jeg har dækket begge grupper fint :)

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Reepay Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kigge på Reepay som er en dansk subscription billing service.

https://reepay.com

Jeg giver gerne en demo hvor vi kan gennemgå netop dine behov og hvordan man kan opnår det med Reepay.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)