Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med toldgebyret?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg sidder lige med et spørgsmål som nogen af jer måske kan svare på.

Når man bestiller noget fra Kina (aliexpress m.m.) så er fragten jo som oftest gratis, det betyder at når pakker kommer til Danmark, overtager PostNord den.
De skal derfor fortolde den og det koster 160 kr. i gebyr. Jeg har læst mig til at de efterfølgende varelinjer koster 36 kr., man bliver så opkrævet en gang pr. måned.

Hvis jeg nu f.eks. køber plakater til 500 kr., de kommer til Danmark. Bliver fortoldet (momset) og det bliver 500+25%+160 kr. i gebyr.
Jeg bestiller så noget andet til 500 kr., de kommer til Danmark. Det bliver 500+25%+36 kr.
Jeg finder ud af at jeg skal bruge flere plakater, og får nu hjem for 700 kr. 700+25% (skal man så her lægge 36 kr. til?)

Næste måned, må vel så starte igen med at den første varelinje koster 160 kr. i gebyr, og efterfølgende 36 kr.

Jeg søger nogen der har prøvet det i praksis. Og kan fortælle mig hvordan det foregår. På forhånd tak! :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det vare til erhvervsmæssig brug eller videresalg skal du være importør registret hos SKAT.

Post Nords gebyr beregnes pr. forsendelse.  

Post Nord tager 160 kr. +  36 kr per efterfølgende varelinje. dvs,  få du to vare hjem med forskellige varekode i samme forsendelse betaler du 160 + 36 kr.  så du betaler kun for ekstra varelinjer hvis varekoden er forskellige på produkterne.

Du skal betale told af varens pris + evt. fragt omkostningen.  momsen betaler du kun hvis du ikke er moms registreret.  

 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil faktisk sige, at hvis jeg bestiller plakater af flere omgange. Så bliver det 160 kr. i gebyr pr. gang, fordi de regner pr. forsendelse?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Så bliver det 160 kr. i gebyr pr. gang, fordi de regner pr. forsendelse?

Ja! 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay øv. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

man driver næppe en virksomhed med ordentlig indtjening med en hel masse små enkelt ordrer. Slå ting sammen - tænk frem og få bestilt så du ikke skal handle fra hånden til munden. Uanset ord som gratis fragt så findes gratis slet ikke - alt koster, det er bare med i prisen, og skal import virke og skal man tjene egentlige penge, så skal man kunne tage lidt større mængder og slå dem sammen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En ordentlig indtjening er vel sådan som man selv fortolker det. Du kunne synes at en ordentlig indtjening er 100.000 om året, jeg kunne mene det var 10.000 kroner om året.

Selvfølgelig er det klart at hvis man ville kunne leve af det, så skal man tænke større. Men nu er det her "for sjov" ved siden af fuldtidsarbejde.
Derfor synes jeg personligt, at det er vigtigt at kunne holde omkostninger så langt nede som muligt. Og undgå at købe et kæmpe varelager ind (med risiko for at ligge inde med ukurante varer).

Der er derfor stor forskel på om jeg skal betale 50$ dollars for fragt eller om jeg intet skal betale i fragt når mængderne er så små som de er. Derfor synes jeg som oftest ikke det giver mening at vælge EMS, DHL, TNT, og hvad de ellers hedder, når jeg handler på Aliexpress.

Mvh
Frederik 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik-N:
En ordentlig indtjening er vel sådan som man selv fortolker det. Du kunne synes at en ordentlig indtjening er 100.000 om året, jeg kunne mene det var 10.000 kroner om året.
jamen fint nok - jeg vil bare mene de der 10000 så skal stå i forhold til arbejdet - og bestille i portioner af 500 kr per gang og alt det - ja- det skal man så have en meget velvillig hobbyindstilling, før man bliver glad - men jeg forstår så hvad du mener hvis målet er der

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Derfor synes jeg personligt, at det er vigtigt at kunne holde omkostninger så langt nede som muligt. Og undgå at købe et kæmpe varelager ind

Ja, disse to sætninger rummer egentlig hele udfordringen. For "sjatbestillinger" er forholdsvis alt for dyre og for store bestillinger rummer de farer, du beskriver.

En ordentlig indtjening er at tjene godt på en vare og få det forventede dækningsbidrag ud af sit arbejde. Om det er 100 kr. eller 100 mill. kommer jo an på konteksten.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt dette med at kunne tjene godt på en vare. Er jo en helt anden snak, end hvordan toldgebyret fungerer. Det er jo væsentligt at vide hvordan det fungerer, før man begiver sig ud i det. Wink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)