Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsindberetning af salg af apps i Google Play

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle kærlige mennesker,

Jeg har for kort tid siden oprettet en virksomhed fordi mine fortjenester fra at sælge apps i Google Play ser ud til at gå over de 50.000 om året, hvilket jo gør momsregistrering påkrævet. Jeg har mit CVR nummer og ved hvor jeg kan indebette min moms, men hvad jeg skal skrive er jeg meget i tvivl om.

Når jeg sælger apps gennem Google Play, står Google selv for at opkræve moms for hvert enkelt køb i hvert enkelt land. De penge jeg får udbetalt er således allerede moms-frie, eller hvad man siger.

Skal jeg skrive 0 i salgsmoms og så måske angive det beløb jeg har modtaget fra google for salg inden for EU i feltet "Rubrik B - varer - indberettes til 'EU-salg uden moms'. Værdien af varesalg uden moms til andre EU-lande."

Sætter stor pris på en vejledende kommentar.

Mange tak,

Jakob Harteg

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

bare som indspark. Sælger google play dine apps og står som sælger, så er det jo efter de momsregler som google play hører under - som kan være forskelligt fra land til land ved salg af elektronisk ydelse til private

Det betyder som jeg ser det, uden at kende google play - at du jo stadigt sælger til google play - fra Danmark til dem.

Er det ikke Irland de hører til i, om jeg husker ret  hvorved du vel sælger med reverse charge ydelse til google play hvorved det salg skal indberettes både i  momsangivelsens rubrik B, og på googles VAT nr i systemet EU-salg uden moms, og de to skal stemme overens for hver periode.

Er der ikke i google play et sted du kan hente et afregningsbilag og se deres VAT nr osv og dermed vide hvad du skal indberette?

vent på nogen der måske kender bedre til google play for momsregistrerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit indspark. Jeg fik trængt igennem til skat idag og fik bekræftet at, ja, det skal indberettes i Rubrik B - Ydelser og under Eu-salg uden moms i menuen til venstre. 

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)