Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er kontrakten gyldig?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for at vide følgende:

Er en underskrevet kontrakt gyldig, hvis jeg opdager at en erhvervsdrivende ikke har den gyldige autorisation til at udføre det pågældende arbejde som kontakten omhandler?

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kan svare 🤗

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den som underskriver er over 18 og ved sine fulde fem er underskriver ansvarlig for det denne skriver undrer på.. I hvilket omfang det betaler sig at forfølge en sag, afhænger af alvoren og mulighedeb for at få erstatning og om en frygtlgeligt masse andet som du bør checke med en advokat  - var der god eller und tro osv - var det en ansat mm

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja den er gyldig. Underskriver skal ikke nødvendigvis selv udføre arbejdet, det kan være at den erhvervsdrivende hyrer en tredje part til at udføre opgaven, hvilket er helt legalt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har "den uautoriserede" under falske forudsætninger (med overlæg) indgået kontrakten med dig vil jegmene at du vil kunne annulere denne.

Det kræver dog at du allierer dig med en advokat/rådgiver om hvorledes du skal forholde dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Har "den uautoriserede" under falske forudsætninger (med overlæg) indgået kontrakten med dig vil jegmene at du vil kunne annulere denne.

Det kræver dog at du allierer dig med en advokat/rådgiver om hvorledes du skal forholde dig.

Det afhænger vel meget af kontraktens indhold?

A og B kan jo sagtens indgå en kontrakt om et stykke arbejde, hvorefter B hyrer C til at udføre opgaven, fordi B ikke har kompetencerne eller tilladelserne...

Problemet er vel, hvis A og B indgår en kontrakt, og B ikke har kompetencerne eller tilladelserne, og selv skal efterleve kontraktens indhold?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at arbejdet netop er udført af den erhvervsdrivende som ikke har gyldig autorisation - de siger dog at arbejdet er udført af en underleverandør men dette er IKKE tilfældet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

adj77:

Problemet er at arbejdet netop er udført af den erhvervsdrivende som ikke har gyldig autorisation - de siger dog at arbejdet er udført af en underleverandør men dette er IKKE tilfældet

hvis det har været klart, at det var et arbejde der krævede autorisation og det er udført uden det - så er kontrakten som så jo gyldig nok (det er jo præcis den du vil bruge til at sige ting ikke er iorden) , men i så fald jo ikke overholdt, hvorefter du, hvis du kan bevise den ikke er det - kan nægte at betale - og så ender I vel i retten, hvor beviser skal fremlægges. Har du ret, så vil betaling kunne bortfalde - eller blive betinget af, at en autoriseret godkender arbejdet - tager du fejl skal du betale + omkostningerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden var ikke klar over at virksomheden ikke havde den nødvendige autorisation.
Det er så kunden eget ansvar at tjekke det op inde på sik.dk
Men når nu kunden så finder ud af at autorisationen ikke forefindes - kan aftalen så opsiges med øjeblikkelig virkning??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som nævnt først og fremmest meddele at du ikke vil betale, da du har konstateret, at arbejdet ikke er korrekt udført - og derfor vel skal enten laves om eller kontrolleres af en autoriseret. Så må de jo bevise, at det VAR en autoriseret underleverandør eller at det er lovligt og korrekt og kræve betaling og så kan I jo ende i retten. Jeg ville ikke fokusere på kontrakten men på selve arbejdet. Kontrakten kan jo være OK arbejdet er bare ikke lovligt udført HVIS det kræver autorisation og er udført af ikke autoriseret (ex el eller kloak). Nemmest er det jo hvis firmaet er medlem af noget byg-garanti osv, hvor du kan anmelde det som fejl, hvis det er forkert / ulovligt udført

Jeg mener ikke som sådan kunder skal kontrollere om det CVR de bestiller har alle autorisationer som sådan men, hvis du bestiller naboens Jørgen til at lægge din strøm om så kan du jo nok formodes at have være klar over det. Har du bestilt et rigtigt firma til et arbejde, så må det være det firma som har ansvaret for, at det udføres korrekt - med krævede autorisationer hvor det måtte være et krav.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)