Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra fysisk butik til webshop IDE..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, jeg har gået og regnet lidt på hvad det vil kræve/koste at starte en fysisk butik op.

Jeg har kigget lidt på mine forskellige interesser, såsom fiskeri og IT. IT butikker er der selvfølgelig nogen af, men der er kun en anden fiskeri-butik i byen, og de sælger langt fra, alt hvad folk kan bruge, så der er mulighed for salg (uden for meget konkurrence).

Men en af mine venner, fortalte mig så, at fysiske butikker er ved at uddø, pga. webshops, hvilket giver meget god mening, da de kan gøre det til billigere penge (mindre udgifter).

Men mit problem er nu, at jeg ikke ved hvad jeg skal lede efter..

Jeg kan ikke bare gå ud og starte en webshop om små IT-dimser, da der allerede findes en million af de sider, hvoraf kun 2-3 stykker bliver til noget.

Hvordan finder jeg det rette produkt for mig, som jeg kan starte en webshop med?

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med bleer?
Eller pivirøvheste?

Du spørger til hvad der interesser dig og hvad du kan finde energi i!
Lidt det samme som at spørge om folk kender din yndlingsfarve og hvilken mad du kan lide.

Hvis du har god forstand på dimser så gør det uanset hvor mange der er online fordi du vinder på viden og kundeservice.

Håber det giver mening.

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår godt hvad du mener, skulle måske have læst det igennem et par gange selv, inden at poste det.

Men det jeg søger er svar på, om det er muligt at starte en fx fiske-webshop, selvom der findes uendelig mange af dem allerede, og evt. hvordan man kan forbedre ens muligheder for at komme godt fra start.

Men også, ang. hvilken viden i har omkring, fysisk butik vs webshop, altså om i også mener at fysiskebutikker bliver svære og svære at drive, eftersom webshops udkonkurrer dem?

Og generelt, om der er noget jeg bør vide tænke lidt over inden jeg springer ud i det. :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Celoo.

Jeg bygger webshops til både nystartet men også forretninger.
Flere af dem går helt fra fysisk butik fordi volumen er større på nettet.
En simple udregning for dem er udgifter til personale, lokaler osv.
Nu ser jeg kun dem og kan derfor kun svare for dem.

Boghandlen er i dag en rodebutik fordi hvis de vil overleve skal de nærmeste sælge alt.
Dertil kommer at en pris på en bog er trykket så meget i bund at hvis kunden i butikken vil have den pakket ind koster det forretningen penge at sælge en bog.
Sådan har det allerede været i mange år i den branche.

Ikea har stadig fysisk butik men kun som showroom alt andet ligger på centrallager 2-3 steder i DK.

Dog tror jeg aldrig at tøjbutikken dør fordi folk vil prøve, mærke osv... alligevel har jeg et par stykker som har lukket fordi nettet bare gir mere.

For 10 år siden var jeg sammen med min datter i en legetøjsbutik fordi hun havde set en smart barnevogn, de havde den ikke hjemme og da jeg spurgte til den blev ejeren nærmest sur og brokkede sig over at det ville koste alt for meget at bestille hjem.
Efter en kort snak fortalte hun at mange kunder kom ind for at se på tingene og mærke hvorefter de gik hjem og sparede 50% på nettet.

Så jo jeg spår at gågaden dør og vi kommer til at sidde hjemme foran skærmen, i bussen på smartphone og tablet på toilettet så vi kan blive underholdt hele tiden.

At starte webshop gør mange allerede fordi det er nemt og billigt.
Nogle starter for nærmest ingenting og reklamere ikke engang.

9 ud af 10 webshops er der bare og sælger lidt indimellem fordi de ikke ser det som en investering nøjagtig som en fysisk butik.

Hvis en webshops skal have succes skal siden for det første være brugervenlig, rigtige farvekombination og noget professionelt design.
Dertil kommer der SEO som starter helt fra første ord man skriver på sit produkt.
Så er der invertering i adword, google shopping, pricerunner, facebook, nyhedsbrev osv.
Efter dette kigger man konvertering i sin shop og retter til, en af de største fejl er en simple ting som ens checkout.
Der findes brugertest hvor 20 mennesker tester og giver feedback.
Der findes programmer som optager kunderne og ser hvor størstedelen klikker.
Alt dette for at kende dine kunder bedre end de kender sig selv.

De fleste shops på nettet er egentlig ret ligeglad med dette og trækker derfor kun småpenge i det store hele.
Når jeg sætter en shop op anser jeg dem slet ikke som en konkurrent til shoppen hvis der er økonomi til at skyde den frem.

Hvis du spørger til om du (som så mange andre) kan lave en shop for 10 kr pr måned... ja så kan du også det men success får du ikke før du sidder med den viden kræves.
Igen jeg laver webshops men sender til mine kunder til SEO eksperter, Adword sammenarbejde osv af den grund at ingen (selv dem som arbejder med det 24/7) kan det hele.

Giver det mening?

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hele, det var præcis den form for viden jeg havde brug for. :)

Jeg køre pt. et andet firma (service), som køre rigtig godt, penge derfra vil blive brugt til at starte webshoppen, så har nogen penge at gøre med.

Jeg har selv en smule erfaring med at programmere hjemmesider (selvom jeg regner med at lave en wordpress website).. Derudover kender jeg også lidt til SEO, men kunne stadig godt tænkes at den skal gennemtjekkes af en ekspert indenfor området.

Lad os sige, at jeg vil starte en fiske-webshop, hvordan synes/tror du så det vil virke ang. varelager osv. er i tvivl om, jeg skal bruge hjemmesider som eBay, aliexpress og alibaba.. Eller om jeg skal finde en europærisk fabrikant og lave samerarbejde med (samt hvordan jeg kommer igang med det).

Tænker også på, hvor stort et varerlager jeg skal have hjemme, inden webshoppen startets. :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk det som en fysisk butik.
Hvis en kategori virker tom skal der mere til så en nem måde er først at se på kategorier og derefter se hvor meget der er brug for.
Ca 20 produkter til hver kategori.

Woocommerce i wordpress er et plugin.
Der findes enorm mange udvikler til wordpress men kun en procentdel på woocommerce.

De fleste udvikler finder du på systemer som er bygget fra starten til shops (de er også nemmere)
De 2 største er magento og prestashop.

Selv bruger jeg prestashop fordi jeg kan lære forretningsejeren systemet på få timer og du kan finde meget til små penge.

Så vil anbefale dig prestashop :)

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay takker, vil kigge på det senere. :)

Nogen som har viden/erfaring omkring import af varer, og hvordan man finder de rigtige kontakter? :) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vælger aliexpress, og fx køber blink hjem til 1000kr.. Skal jeg så betale moms med det samme, eller først når jeg sælger varen videre til kunden?

Og hvis jeg vælger at købe 5 blink (70kr) 10 gange, så jeg i realiteten ikke skal betale moms, i stedet for at købe dem alle på samme tid for 700kr.. Er det så tilladt?

(jeg forstår at told skal man op på en 1300+ eller sådan noget)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)