Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Respons og kritik af min innovative idé

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg hedder Magnus, og jeg er kommet op med en idé sammen med en af mine venner. Mange af jer er sikkert bekendt med siderne Studienet og studieportalen. Studienet er overordnet en side med høj kvalitet samt høje priser (Ca. 80kr pr. måned). På den anden side er der Studieportalen med lavere kvalitet, meget bredt, uoverskueligt, men gratis. Målet er at starte en ny hjemmeside "OpgaveCaféen" med fokus på høj kvalitet, overskueligt layout samt lave priser (10-15kr pr. måned) og selvfølgelig er det en hjemmeside der går ind for inspiration og ikke plagiat. Planen er selvfølgelig at websitet oprettes som et gratis site. På den måde markedsføres websiden nemmere, og der bliver etableret en positiv diskurs omkring "OpgaveCaféen. Planen er at opkøbe materiale fra studerende, som har deres 10- og 12tals opgaver liggende på computeren. I modsætning til de to andre sites, så ville det være oplagt at markedsføresociale medier, og måske, hvis muligt, så samarbejde med skoler. Når hjemmesiden bliver spredt og der kommer mange brugere, så vil betalingen komme på. Hertil vil OpgaveCaféen, i modsætning til de to andre sites, ikke bare tilbyde sms og kortbetaling, men også mobilepay, som er blevet utroligt populært blandt unge. I takt med at vi får udviklet websitet vil der gradvist komme flere og flere materialer på websitet, så det kan vokse sig større og større, og inspirer flere og flere unge elever samt studerende.... Hvad er jeres tanker omkring dette projekt?

Mvh

Magnus 

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Din Blå Bog Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Synes egentlig at det er en fin ide. Hvis det var mig havde jeg nok ikke valgt at opkøbe opgaverne, men mere at fungere som mellemmand og tage en procentdel af prisen på opgaven i stedet. Det vil i hvert fald give nogle mindre opstartesomkostninger og det kan måske også få flere opgaver ind på siden. Bare en tanke :)

Mvh.

Daniel

Blå bøger - både som almindelig bog og som e-bog: http://dinblaabog.dk/  

Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel!

Det ville faktisk være en udmærket idé. Så kunne man vel lave et system, at man meldte sig til som bruger (Gratis), og de 10-12tals opgaver som vi i administrationen godkender, dem kunne brugerne så få en bestemt procentstats af det beløb en opgave bliver downloaded for. Hvad tænker du Daniel, og i andre om et sådan system?

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Din Blå Bog Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder rigtig fornuftigt. I kunne evt. tage en mindre procentdel jo mere den blev downloadet. Det ville måske give opgaveskriveren lyst til selv at "markedsføre" opgaven, ved at dele et link til den på socialemedier osv. 

Blå bøger - både som almindelig bog og som e-bog: http://dinblaabog.dk/  

Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og min partner har tænkt på at lave et system der betyder, at ved oprettelse af en bruger gives der adgang til at uploade opgaver (10- og 12tals opgaver). For hvert download af den uploadede opgave giver vi brugeren en belønning på 40% af beløbet ned i egne lommer. For hver ny uploaded opgave, som downloades mindst én gang, så giver vi samme bruger en stigning på 1% af belønningen. Dvs, at hvis en bruger har uploaded 10 opgaver, som alle er blevet downloaded mindst én gang, så gives en belønning på i alt 50% (op fra 40%) af beløbet fra den downloadede opgave ned i brugerens egne lommer op til et maksimum af 80%.

Mvh

Magnus

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Din Blå Bog Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god ide! Glæder mig til at se siden :)

Blå bøger - både som almindelig bog og som e-bog: http://dinblaabog.dk/  

Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber også, at jeg en dag kan få ført idéen ud i livet! Der er bare mindre problemer i forhold til nets gateway, som ser ud til at være rimelig dyrt med 3,5kr pr. transaktion. Herudover kommer oprettelse af gateway, abonnement, og månedlige gebyrer ://

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Din Blå Bog Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også selv haft meget bøvl med nets. Har læst mange der bruger Stripe, men har dog aldrig selv prøvet det. 

Blå bøger - både som almindelig bog og som e-bog: http://dinblaabog.dk/  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)