Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Schweizisk registreret webshop, som sælger til DK = schweizisk moms?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Ravn:

Da Schweitz ikke er et EU land skal varen fortoldes og pålægges dansk 25 % dansk moms ved import.

Så nej du kan ikke sælge med 8 % moms.

Det er køber som skal tillægge 25% moms

det er vel det Ravn skriver- VAREN skal fortoldes og PÅLÆGGES 25% dansk moms (ikke af sælger og ikke som sådan af køber men af told ved fortoldningen)

der er I vel ganske så enige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er korrekt John. Jeg kan dog ooplyse, at momsen på fødevarer (f. eks. kosttilskud) er 7% :-)

Faktisk er det bemærkelsesværdigt, at det ofte er billigere at sende pakker fra udlandet til DK end at sende pakker internt i DK.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Firmaconnect.net:

Ravn:

Da Schweitz ikke er et EU land skal varen fortoldes og pålægges dansk 25 % dansk moms ved import.

Så nej du kan ikke sælge med 8 % moms.

Det er køber som skal tillægge 25% moms

det er vel det Ravn skriver- VAREN skal fortoldes og PÅLÆGGES 25% dansk moms (ikke af sælger og ikke som sådan af køber men af told ved fortoldningen)

der er I vel ganske så enige

vh John H

Ja, så jeg ikke Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja der er en 7% moms også - om den omfatter alm kosttilskud skal jeg ikke gøre mig klog på og fint ja - det er ikke nødvendigvis billigere at sende fra DK til DK end fra D

Du stifter bare i Tyskland og driver fra Tyskland hvis du er sikker på du må sælge de pågældende kosttilskud i DK ( skal givet godkendes) og mener du øger salget. Du er jo så klar på reglerne, så bare kør på - (jeg er ikke helt med på hvorfor du så først spørger til uden for EU = CH og 8% og så til om du kan sælge fra Tyskland med 8% moms for lige den sats lyder jo som om du stadigt var i CH - og ender jo med at være lidt vanskeligt at svare fornuftigt på)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit gode svar, John.

Mit oprindelige spørgsmål tog udgangspunkt i Schweiz, eftersom jeg bor der. Men eftersom EFTA-aftalen kun omfatter omfatter told og ikke moms, begyndte jeg at tænke på EU-lande, eftersom dette giver mulighed for at undgå den høje danske moms, hvilket vil give en konkurrencemæssig fordel.

Ja, momsen i Tyskland er bestemt noget højere en i Schweiz desværre :-) Gælder dig ikke fødevarer.

Hvad angår kosttilskud fandt jeg denne information: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2161670&vId=0

Her kan man se, hvilke varegrupper, som de 7% omfatter: http://www.steuerberaten.de/tag/umsatzsteuersatz/

Ha' en god aften :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så har lavet dit tyske firma og din omsætning når 280.000 kr. så skal det momsregistreres i Danmark......... Reglerne om fjernsalg.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:
Hvad angår kosttilskud fandt jeg denne information: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2161670&vId=0
ja peger som jeg ser det, på den der +/- 280.000 kr grænse - for fjernsalg der leveres her i landet

Du skal dog nok undersøge, om dit kosttilskud har samme regler i DK som i D (jeg aner det ikke). Der KAN jo være forskel på hvad sundhedsmyndighederne tillader tror jeg - f.eks. overfor fittness o.l. præparater. Jeg mener ikke de fælles EU regler endnu er på plads, men som sagt er jeg ikke sikker. Det er dog vel næppe anderledes end hvis salget lå fra DK

Det er sundhedsstyrelsen du i så fald skal have fat i. Der er også særregler for anprisning af evt "medicinsk" virkning som kan være vigtige at sætte sig ind i - der kan gives ganske store bøder

Endeligt er det jo så bare at opveje besparelsen for slutkunden op med evt mindre salg ved at de skal bestille fra udlandet (måske mere nervøsitet med retur osv) og dine ekstra omkostninger/adm ved at have tysk selskab - som person med bopæl i CH og lev til DK - også i forhold til 280 t grænsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey,

Det kan omgås ved at pakkerne afhentes i Tyskland vi en tredjepart, som faciliterer fragten. Dvs. ordren bestilles hos webshoppen, mens fragtens bestilles hos trejdepart, som faciliterer fragten. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kreativ iværksætter:

Hej Whiskey,

Det kan omgås ved at pakkerne afhentes i Tyskland vi en tredjepart, som faciliterer fragten. Dvs. ordren bestilles hos webshoppen, mens fragtens bestilles hos trejdepart, som faciliterer fragten. 

Du får det til at lyde let at "omgås", efter seneste præcisering fra Skat er det;

op til køberen selv at

  • tage kontakt til en af transportørerne

  • oplyse, hvad der ønskes transporteret

  • oplyse, hvorfra og hvortil det ønskes transporteret

  • få oplyst pris

  • få oplyst leveringstid

  • få oplyst betingelser for afhentning og levering

og herved selvstændigt indgå en endelig aftale med transportøren om transport af de købte varer!

 

Bare lige ha dette med i betragtningen/overvejelserne inden webshoppen etableres, træls hvis kunderne ikke gider det arbejde selv (personligt ville jeg aldrig bruge en webshop hvor jeg selv skulle stå for fragten).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:

Hej Whiskey,

Det kan omgås ved at pakkerne afhentes i Tyskland vi en tredjepart, som faciliterer fragten. Dvs. ordren bestilles hos webshoppen, mens fragtens bestilles hos trejdepart, som faciliterer fragten. 

bare du ikke er del af det med tredieparten - formidler noget der- Det skal være kunden selv der står helt for det som jeg læser skats svar - ikke noget med at du hjælper med at have kontakten til 3 parten osv - kunden skal selv tage sig af ALT - indhente pris og aftale ALT

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)