Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning til VSO, sidst på året, efter personlige hævninger.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Jesper_nl:
Der må være lige så mange blandede penge på en bankkonto som man ønsker, der findes sågar personer med VSO som kun har en bankkonto til både virksomhed og privatøkonomi.

Jeg aner ikke, om dette udsagn er korrekt, men Jesper-nl plejer at give korrekte oplysninger, så det er det sikkert.

MEN jeg er endnu ikke stødt på en revisor eller bogholder, som mener at det er en særligt god ide. Alle rådgivere, jeg har været i kontakt med, har understreget vigtigheden/fordelen af at have en særskilt konto til virksomheden når man bruger VSO. En konto, som cvr-nummeret også knyttes til.

Jeg er helt enig i at idéen på sigt ikke er den bedste, men i et opstartsår skal (efter min mening) alle konti tages i betragtning. Særligt når der findes indestående der kan bidrage med at bringe hævningerne nedad (måske helt ned til topskattegrænsen)

 

Fremadrettet vil jeg personligt heller ikke tilråde at pengene blandes sammen, men trådstarters revisor vil helt sikkert også råde ham til hvordan hævninger i fremtiden skal styres, så opsparingen holdes indenfor VSO'en. Det bliver også billigere for trådstarter hos revisoren, jo færre posteringer der skal bogføres og mindre kompleksitet i VSO'en.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må vedkende at der er fejl i den beregning jeg har lavet, men jeg er ikke enig i at den personlige indkomst på årsopgørelsen bliver omkring 700.00.

Virksomhedsskatten skal modregnes i den personlige indkomst ligesom AM-bidrag skal så vi nærmer os nærmere de 570.000 i personlig indkomst. Er du ikke enig i dette?

Topskatten kan undgåes via enten pensionsindbetalinger eller ved mulighed for at inddrage den 'private' konto i VSO'en. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsskatten ændrer vel ikke ved det faktum at der er foretaget private hævninger?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglen er jo til for, at fx. hvis man laver 10 mio. i overskud uden at hæve andet end 2,2 mio (virksomhedsskat) at man så undgår at betale topskat af de 2,2 mio. i virksomhedsskat man har ''hævet'' privat. 

Det ville jo være unfair. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Jeg må vedkende at der er fejl i den beregning jeg har lavet, men jeg er ikke enig i at den personlige indkomst på årsopgørelsen bliver omkring 700.00.

Virksomhedsskatten skal modregnes i den personlige indkomst ligesom AM-bidrag skal så vi nærmer os nærmere de 570.000 i personlig indkomst. Er du ikke enig i dette?

Topskatten kan undgåes via enten pensionsindbetalinger eller ved mulighed for at inddrage den 'private' konto i VSO'en. 

Problemet ved beregninger i ren tekst og ikke direkte i Excel eller bare på et stykke papir er at man ofte laver fejl (det indrømmer jeg gerne)

 

Så for at afslutte beregningen, hvilket burde være simpelt i vores eksempel.

Step 1; årets opsparing;

1.000 t. i overskud

- faktisk hævninger 700 t.

= 300 t. kan spares op på konto for opsparet overskud.

Step 2; overskudsdisponering;

Indkomst til virksomhedsbeskatning (300/78%) 384 t.

Hævet resterende overskud (1.000 - 384) 616

I alt disponeret; 1.000 t

Step 3; hæverækkefølgen;

- virksomhedsskat (384 * 22%) 84 t.

- Hævet resterende overskud 616 t.

hævet i alt; 700 t.

 

Dejligt få posteringer og en relativ nem VSO :)

Men den personlige indkomst bliver 1.000 t. - Indkomst til virksomhedsbeskatning 384 t. = 616 t. (Lig det hævet resterende overskud)

 

Derudover enig i at det kun er muligt at nå ned til topskattegrænsen ved inddragelse af privat opsparing eller andre beløb under kategorien "anset som hævet i VSO"

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)