Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning vedr min revisor har glemt at indbrerette regnskab med dertilhørende tvangsopløsning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Min revisor glemte at indberette mit regnskab i sommer på mit Aps.

Efterfølgende glemte han igen efter han havde lovet at få styr på det at få sendt de sidste papirer ind. nu er firmaet efter det har været midlertidig tvangsopløst igen i gang. men han vil ikke betale os noget i kompentation, hvad gør man her vi har nu været nødsaget til at øge vort lager med ca 45000kr, da flere af vores leverandører ikke vil give os kredit i perioden indtil der er styr på det igen.

Hvordan får jeg søgt erstatning af min tidligere revisor og hvad gør jeg med fremtidig regnskab, vi har en sund økonomi... men har mistet et par store kunder pga af dette cirkus.

Håber der findes kloge mennesker her

 

 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du mener du har lidt et tab (tilfældet her) kan du altid gøre revisor erstatningspligtig. Hvorvidt det er det værd skal jeg ikke kunne sige, men det er muligt hvis du kan bevise det. Hvis du vælger at forfølge sagen ville jeg alliere mig med en advokat.
Tabet i dette tilfælde vil nok være de omkostninger du har haft til en godkendt revisor for at udarbejde en erklæring for at få selskabet genoptaget og ud af skifteretten. Det vil nok være svært at overbevise retten om, at du har lidt tabt indtjening (tabte kunder) som følge af at revisor ikke indberettede regnskabet i tide. Det har nok ikke årsagssammenhæng i og med i stadig har haft varer på lager. 
Hvis jeg var dig ville jeg droppe det. Det er nok ikke det værd henset til det tid det kommer til at tage dig. Glade tanker i hovedet - få en ny revisor 
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet da indhold er irrelevant nu - moderator kan evt.slette indlæg helt!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fjernet navnet i henhold til Aminos regler.

Så får du mulighed for at få svar på dit spørgsmål. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan som nævnt gå i retten for at få erstatning for absolut bevist tab og jeg er enig med revisoreleven, at det nok er de ekstra omk for at få revisorerklæring for kapitalen der ligger nærmest. Det er ikke mange penge formentlig + hvis du har betalt den revisor der "glemte" noget. Evt ekstra lager der skulle betales får du næppe spor tilbage for

Der vil sikkert være protest og noget med at du ikke havde gjort klart at .... og der er jo kun dig som ansvarlig for regnskabet. Du har fået besked i selskabet E-boks om det manglende regnskab allerede ca 4-5 uger efter fristen og har der har en frist til at opfylde kravet, uden tvangsopløsning - nogen som det så er DIT ansvar at sikre revisor tager sig seriøst af. Det er derfor ikke en let sag at vinde - 

Jeg siger også - glem det og kom videre, find en rigtig revisor, for jeg mistænker lidt, at det nok slet ikke var en godkendt/aut revisor, men bare en der kalder sig det - OG se til at have helt klare aftaler om hvornår hvad skal gøres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg siger også - glem det og kom videre, find en rigtig revisor, for jeg mistænker lidt, at det nok slet ikke var en godkendt/aut revisor, men bare en der kalder sig det - OG se til at have helt klare aftaler om hvornår hvad skal gøres

Da der er tale om en statsautoriseret revisor (og som endda er bestyrelsesformand for et revisorfælleskab) kan du i bede din advokat vurderer om der er basis for en klage til revisornævnet. 

Hvis du får medhold i den klage så kan du overveje om en erstatningssag er vejen frem. Jeg er stort set enig med John i hans bemærkninger omkring erstatning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Da der er tale om en statsautoriseret revisor (og som endda er bestyrelsesformand for et revisorfælleskab) kan du i bede din advokat vurderer om der er basis for en klage til revisornævnet. 
du har nået at se navn inden det så blev slettet men ja - med statsaut revisor - og hvis klar aftale, så er revisorklagenævnet jo en mulighed til en start

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Loven er meget klar. Det er ledelsens ansvar at sikre rette tidsfrister for indlevering.

Så med mindre trådstarter kan påvise, at han væsentligt har presset på for at få revisoren færdig til tiden, så er der intet erstatningsansvar hos revisoren.

Det er ikke nok, at revisoren har "glemt". Det er lederens ansvar at "huske på". Evt. ved et skriftligt påkrav.

Medgiver dog gerne, at revisorer til tider kommer lidt for nemt uden om. Det lyder jo til, at den pågældende revisor har alt, alt for mange kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 sider af denne sag. Dels det selskabsretlige hvor det er ledelsens ansvar at tingene bliver indberettet.

På den anden side er der spørgsmålet om revisoransvar, hvor revisornævnet har i sine afgørelser har lagt vægt på om aftaleforholdene omkring hvem der skal gøre hvad er dokumenteret. Hvis der er et regnskab som bliver revideret, vil det typisk være en del af det obligatoriske aftalebrev.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)