Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndværkerfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En håndværker arbejder som freelancer ved siden af sit rigtig arbejde og betaler skat som man skal af serviceydelsen. Han forventer dog ikke at ramme de 50.000 kr og er derfor ikke momspligtig. 

Er dette scenarie lovligt og kan køberen af ydelsen stadig trække Håndværkerfradrag fra det han laver som han laver i fritiden?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer åbenbart an på serviceydelsen:

"Serviceydelser som rengøring og børnepasning kan udføres af privatpersoner, som skal udfylde en serviceerklæring. Personen skal ved indkomstårets udløb være fyldt 18 år og være fuldt skattepligtig i landet."

"Vedligeholdelsesarbejde skal være udført af en momsregistreret virksomhed."

Se det under "Betingelser for håndværkerfradrag". Du kan også prøve at spørge Skat.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947018

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tomti:

En håndværker arbejder som freelancer ved siden af sit rigtig arbejde og betaler skat som man skal af serviceydelsen. Han forventer dog ikke at ramme de 50.000 kr og er derfor ikke momspligtig. 

Er dette scenarie lovligt og kan køberen af ydelsen stadig trække Håndværkerfradrag fra det han laver som han laver i fritiden?

ja hvis ydelsen er omfattet af håndværkerfradrag og personen opgiver sit CPR som den der betaler så skal bruge til indberetning i stedet for CVR og der betales via netbank - så er der håndværkerfradrag også fra en CPR person

Jeg TROR faktisk at den med vedligeholdelse skal være udført af MOMSreg virksomhed bare betyder, at et CVR uden moms ikke kan indberettes for (PMV kan ikke bruges  men skal indberette som CPR) Jeg TROR ikke der ellers skilnes mellem CPR og CVR i arbejdet - for vedligeholdelse er vel have og meget andet - inkl rengøring så jeg TROR bare der refereres til at CVR ikke kan bruges hvis man ikke er momsregistreret, så skal CPR bruges

Ved nogen bedre, hører jeg gerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)