Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinket bogføring udenfor regnskabsåret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i en tåbelig situation fordi at jeg har overset en faktura, som egentlig skulle være bogført d. 05-09-2016 (hvor den blev betalt), hvilket er indenfor sidste regnskabsår, der sluttede 30-09-2016. Nu er spørgsmålet så, hvad dælen gør jeg nu? Jeg skal gerne have det med i regnskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt må du åbne regnskabet og lave en efterpostering - Det er jo så faktisk heller ikke 30/9 så regnskabet er vel ikke lukket?
Endeligt må du da ikke bogføre efter hvornår en faktura bliver betalt. Den skal bogføres på faktura datoen som udgangspunkt, altid momsmæssigt og generelt også regnskabsmæssigt.

Var det ikke en ide at få en til lige at gå hele dit regnskab igennem - og er det 2015 der skulle stå - vurdere om der skal efterposteres og helt nyt regnskab + momsefterindberetning og jeg skal gi dig skal jeg Big Smile - eller hvordan den løses - du kunne lyde til at det er lidt farligt du selv roder med det selskabs årsrapport osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Jo vi har heldigvis også én til at kigge på det, når vi når dertil, altså med andre ord, én til at rydde op efter mig og skubbe mig i den rigtige retning.

Jeg var kommet til at sætte datoen til oktober, yderst pinligt, men meget godt, da jeg så ved nu, hvordan og hvornår jeg skal bogføre alt andet, som jeg dog også har gjort indtil videre :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)