Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab - fragt og transport

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave mit momsregnskab for perioden juli-september, og det er mit første af slagsen. 

Jeg laver og sælger tasker. Salg både på markeder og gennem bestillinger.

Jeg har forstået at der ikke er moms på fragt og transport. 

Ang. transport går jeg ud fra at kilometer kørt i egen bil bare må udelades i regnskabet - men hvad med taxa, tog etc?

Ang. fragt: Jeg køber pakkelabels hos postDanmark og opkræver kunden beløbet. dvs. pris på fragt er først en indtægt (kunden betaler beløbet til mig) og derefter en udgift (jeg køber fragten af postDanmark). Således går regnskabet i 0 og jeg snyder hverken mig selv eller skat - er det rigtig forstået?

Med håb om hjælp

Wilmar 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Wilmar Nieto:
Jeg har forstået at der ikke er moms på fragt og transport. 
på transport vel aldrig - på noget fragt kan der sagtens være moms - den vil fremgå af regningen

Wilmar Nieto:
Ang. transport går jeg ud fra at kilometer kørt i egen bil bare må udelades i regnskabe
Ja det kan du nemmest gøre men du må jo, hvis du fører helt korrekt kørebog, trække den samlede værdi fra dit resultat - når du skattergulerer fra drift til skatteresultat. Der er også en rubrik du så skal skrive beløbet i, men forudsætter korrekt kørebog http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  og jeg er gået ud fra du er personlig virksomhed - men det er i linket også forklaret for selskaber

Wilmar Nieto:
hvad med taxa, tog etc?
der har du bilagene og på dem skriver du formål med rejsen så man kan se det ikke var privat og så tager du det i regnskabet som udgift - uden moms

Wilmar Nieto:
Ang. fragt: Jeg køber pakkelabels hos postDanmark og opkræver kunden beløbet. dvs. pris på fragt er først en indtægt (kunden betaler beløbet til mig) og derefter en udgift (jeg køber fragten af postDanmark). Således går regnskabet i 0 og jeg snyder hverken mig selv eller skat - er det rigtig forstået?
Du betaler formentlig ikke moms ved købet hos postDK (i alle fald ikke for frimærker) men hvis ikke du fakturer din kunde for fragt med moms, så går det ikke med mindre du hele tiden har bogført 100% korrekt efter udlægsordningen - som rigtigt mange laver fejl i, og som så giver klar risiko ved kontrol - hvor man vil blive opkrævet den manglende moms + formentlig en bod. Det punkt må du løse eller få hjælp til
Fra 1/1-17 må man ikke anvende den og så skal der altid moms på til din kunde (det går stadigt i 0 da det jo er din kunde der betaler momsen og ikke dig) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Jeg synes du skulle betale lidt for at få en online bogholder til at løbe hele dit regnskab igennem for fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)