Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller Personligt ejet mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hartung
Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Min mor er igang med at oprette en hjemmeside hvor hun vil sælge hendes hjemmelavede julehjerter, kort, kræmmerhuse osv. Det er egentlig bare noget hun vil gå og hygge sig med på hobbyplan, så ikke noget stort. Hjemmesiden er lavet via mono.net og jeg sidder lige nu og er ved at hjælpe hende med at integrere en betalingsløsning via QuickPay med Clearhaus som indløsningspartner. Det er bare ét enkelt problem - jeg kan ikke oprette en indløsningsaftale med Clearhaus uden et CVR nummer. Så hun bliver nok nødt til at få oprettet et CVR nummer. Mit spørgsmål er så bare om hun skal oprette en 'Enkeltmandsvirksomhed' eller 'Personligt ejet mindre virksomhed'? Jeg har godt læst om forskellene på virk.dk, men jeg kan ikke rigtig finde hoved og hale i hvad der rent faktisk ville være bedst i min mors tilfælde. Hvad tænker i? 

På forhånd tak

Signe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det kan afhænge mest af hvad leverandørerne findes bedst men PMV duer kun til en omsætning på til 50.000 kr på en hver 12 mdr periode. Man må ikke bare vente med at registrere, men skal momsregistreres så snart det er åbenlyst, at man vil ramme disse 50 t på en hver 12 mdr periode

Så PMV fint nok hvis mor ved det bliver under den grænse, og ellers enkeltmands - som så betyder moms. Det er ikke i sig selv en fordel, når mor ikke har en moms at trække fra af betydning - med hjemmelavede ting

I kan læse mere om PMV og enkeltmands, som er ens på i princip alle områder bortset fra momsen - i min bog PERSONLIG VIRKSOMHED LINK som gennem går PMV, enkeltmands, I/S oprettelse, pligter, skat, moms, regnskab og en masse andet letlæst til 55 kr

God vind med det - og så er det jo med at komme igang-  Julen nærmer sig :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hartung
Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit hurtige svar. 

Jeg tvivler stærkt på at hun kommer over 50.000kr. på et år. Så skal der i hvert fald ryge et par kræmmerhuse eller to over disken ;-)

Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan jeg vel bare hjælpe med at registrere virksomheden som PMV nu - uden at momsregistere hende. I tilfælde af at det umulige skulle ske (at hun får en omsætning på over 50.000 kr. på et år) så kan vi vel bare omregistrere til en enkeltmandsvirksomhed og momsregistrere hende? 

På forhånd tak

Signe

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps. Husk at få registreret en Nemkonto - det er bare at give hendes bank det CVRNR, hun får tildelt. Det er smartest, hvis hun kører det hele på en særskilt bankkonto, men ikke noget krav, og slet ikke nødvendigt at vente på for at gå i gang. Husk de udgifter hun har haft i forbindelse med det, også selvom de er nogle måneder gamle. Hils held og lykke fra mig *<:-)

Fra Hartung
Tilmeldt 28. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen 

Tak for det.

Vi får skaffet et CVR og beder banken oprette en NemKonto til en særskilt konto.

Dejligt med din hjælp! 

Mvh

Signe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

signehartung:
Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan jeg vel bare hjælpe med at registrere virksomheden som PMV nu - uden at momsregistere hende. I tilfælde af at det umulige skulle ske (at hun får en omsætning på over 50.000 kr. på et år) så kan vi vel bare omregistrere til en enkeltmandsvirksomhed og momsregistrere hende? 
helt korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)