Det er ikke meget medvind, jeg får i dag. Hvor er menneskerne bag Aminoerne henne? Over alt, hvor vi færdes på Internettet i dag skal vi hist og her "acceptere betingelser" d.v.s læse og forstå et 20 siders langt juridisk dokument. Hvor mange gør det? Og hvorfor ikke? Fordi vi bygger vores samfund på tillid.
Lige præcis det samme gør skat og det kostede 9,x milliarder ved seneste skandale at basere sig på "tillid"
Jeg nægter at tro du baserer hele din egen servicevirksomhed på tillid, går ud fra du ligeledes har nogle betingelser i en eller anden form som skal overholdes?
Tror nærmere du misforstår hvad tillid er. Tillid er noget man opbygger med sine kunder over tid, hvilket jeg tror langt de fleste amino'er vil give mig ret i! Prøv bare at kigge på alle de indlæg som kommer her på amino, et forsigtig gæt er at måske en tredjedel handler om hvordan man håndterer kunder der ikke vil betale, ikke tolker indholdet af en aftale på samme måde, kunder der uberettiget skriver dårlige anmeldelser på trustpilot, osv.
Så hvis du leder efter medvind til at slippe af med en regning du selv har bedt, skal du ikke lede her men nærmere forsøge at skabe "tillid" til kursusvirksomheden; det vil give dig langt større chance for at slippe billigere.
men hvad hvis fx biografen indførte samme regler: Hvis man ikke henter sin reserverede billet senest 30 dage før, skal man betale for den alligevel. (Det lyder helt tosset, når jeg skriver det, men det var faktisk, hvad der skete her)
Det er ikke af biografens gode hjerte de undlader at opkræve et "udeblivelsesgebyr", de gør det udelukkende fordi markedsforholdene ikke giver dem mulighed herfor.
Biografer (ligesom alle andre virksomheder i øvrigt) er virkelig trætte af kunder som bestiller/aftaler/reserverer en vare eller ydelse også af en eller anden grund ikke vil gennemføre handlen alligevel.
Well, det var bare min mening. Personligt synes jeg du skulle betale regningen; være træt af du misser et kursus (du måske havde set frem til)! Også måske håbe at de af dine kunder som bryder en aftale i fremtiden har forretningsetikken på plads og betaler på trods af de ikke har fået hvad de har betalt for.