Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg virkelig betale ved aflysning?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

@Martin: Vist har de haft min plads reserveret, men de prøver (stadig) desperat at sælge kursuspladser til bl.a. netop den dag, så de er næppe gået glip af et ekstra salg.

Men kære alle Aminoer: Jeg bøjer mig. Kursusudbyderen har retten på sin side, men det er ikke det smarteste træk, han gør. Jeg driver også selv en servicevirksomhed, der lever af, at kunderne er tilfredse. Det håber jeg også, at flertallet af jer gør. Ellers står det slemt til. 

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tidligere arbejdet i kursusbranchen, hvor vi havde lignende betingelser.

Arbejdede der i 5 år, ca. 8000 kursister om året, ikke en klage fik vi hvis folk meldte afbud for sent.

Så der var ingen problemer med utilfredse kunder...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pc-gram:

Jeg tilmeldte mig i god tid et 1-dags kursus i hurtiglæsning. Bekræftede tilmeldelsen og accepterede dermed deres betingelser. Betingelserne var - fandt jeg senere ud af, at jeg gratis kunne fortryde min tilmelding inden 14 dage. Herefter fanger bordet.

Nu 14 dage før kurset har jeg aflyst min deltagelse. Jeg har endnu ikke betalt for kurset, men nu har jeg fået en faktura på den fulde pris på 4.700 kr. De bekræfter min aflysning, men skriver også, at jeg er velkommen til at sende en kollega i stedet.

Er jeg virkelig tvunget til at betale? De har jo ikke mistet noget. Bør de ikke prøve at sælge min plads til en anden? Problemet er nok, at firmaet kører med en hvis del i vandskorpen og derfor er ret desperate.

Du skriver det jo selv! Du har ikke læst betingelserne ordentligt. Ikke meldt fra inden for tidsrammen.

Betal, og lær at læse hvad du skriver under på.

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke meget medvind, jeg får i dag. Hvor er menneskerne bag Aminoerne henne? Over alt, hvor vi færdes på Internettet i dag skal vi hist og her "acceptere betingelser" d.v.s læse og forstå et 20 siders langt juridisk dokument. Hvor mange gør det? Og hvorfor ikke? Fordi vi bygger vores samfund på tillid. Tillid til at vi behandler hinanden ordentlig. Til ordentlig behandling hører også at man betaler for det man får og ikke betaler for det man ikke får. Når det er vores virksomheders eller det offentliges penge, vi bruger på kurser, vi ikke kommer til alligevel, spiller det åbenbart ikke den store rolle, men hvad hvis fx biografen indførte samme regler: Hvis man ikke henter sin reserverede billet senest 30 dage før, skal man betale for den alligevel. (Det lyder helt tosset, når jeg skriver det, men det var faktisk, hvad der skete her)

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pc-gram:
Tillid til at vi behandler hinanden ordentlig

Hejsa, jeg er total uenig med dig - hvad med at folk tager ansvar fra deres handlinger. Hvorfor bestiller du noget som du ikke har sat dig ind. Hvorfor er det altid andres skyld, det er da ikke firmaets skyld at du bestiller noget og så hopper fra - og de siger endda at du kan give det til en anden. Det vil da være fup hvis de sagde at du skulle betale og det kun var dig som kunne bruge det. Og de skriver endda du gratis kan aflyse op til 14 dage før. Vil du også brokke dig hvis du melder fra 1 time før og skulle alligevel betale

Husk nu når man peger fingre af andre, så er der 3 fingre mod dig selv.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det så meget forandret. Er en aftale ikke altid en aftale. I dette tilbud har du fået 14 dage til at fortryde din aftale, men det valgte du ikke at gøre. Dermed er du del af aftalen.

Hvorfor skal kursusudbyderen leve med større usikkerhed med siin forretning. Er du i tvivl om hvorvidt du kan deltage så tag og tilmeld dig med kort varsel

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:

Det er ikke meget medvind, jeg får i dag. Hvor er menneskerne bag Aminoerne henne? Over alt, hvor vi færdes på Internettet i dag skal vi hist og her "acceptere betingelser" d.v.s læse og forstå et 20 siders langt juridisk dokument. Hvor mange gør det? Og hvorfor ikke? Fordi vi bygger vores samfund på tillid. 

Lige præcis det samme gør skat og det kostede 9,x milliarder ved seneste skandale at basere sig på "tillid"

Jeg nægter at tro du baserer hele din egen servicevirksomhed på tillid, går ud fra du ligeledes har nogle betingelser i en eller anden form som skal overholdes?

Tror nærmere du misforstår hvad tillid er. Tillid er noget man opbygger med sine kunder over tid, hvilket jeg tror langt de fleste amino'er vil give mig ret i! Prøv bare at kigge på alle de indlæg som kommer her på amino, et forsigtig gæt er at måske en tredjedel handler om hvordan man håndterer kunder der ikke vil betale, ikke tolker indholdet af en aftale på samme måde, kunder der uberettiget skriver dårlige anmeldelser på trustpilot, osv.

Så hvis du leder efter medvind til at slippe af med en regning du selv har bedt, skal du ikke lede her men nærmere forsøge at skabe "tillid" til kursusvirksomheden; det vil give dig langt større chance for at slippe billigere.

pc-gram:

men hvad hvis fx biografen indførte samme regler: Hvis man ikke henter sin reserverede billet senest 30 dage før, skal man betale for den alligevel. (Det lyder helt tosset, når jeg skriver det, men det var faktisk, hvad der skete her)

Det er ikke af biografens gode hjerte de undlader at opkræve et "udeblivelsesgebyr", de gør det udelukkende fordi markedsforholdene ikke giver dem mulighed herfor.

Biografer (ligesom alle andre virksomheder i øvrigt) er virkelig trætte af kunder som bestiller/aftaler/reserverer en vare eller ydelse også af en eller anden grund ikke vil gennemføre handlen alligevel.

 

Well, det var bare min mening. Personligt synes jeg du skulle betale regningen; være træt af du misser et kursus (du måske havde set frem til)! Også måske håbe at de af dine kunder som bryder en aftale i fremtiden har forretningsetikken på plads og betaler på trods af de ikke har fået hvad de har betalt for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:
Det er ikke meget medvind, jeg får i dag. Hvor er menneskerne bag Aminoerne henne
de er her i tråden og du er en der bare tror du kan afgive ordrer og springe fra dem - og det er der så en ganske stor viden om, og forståelse for - ikke duer. Tag dig sammen PC-gram - du er helt skørt ude rent ud sagt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:

Det er ikke meget medvind, jeg får i dag. Hvor er menneskerne bag Aminoerne henne? Over alt, hvor vi færdes på Internettet i dag skal vi hist og her "acceptere betingelser" d.v.s læse og forstå et 20 siders langt juridisk dokument. Hvor mange gør det? Og hvorfor ikke? Fordi vi bygger vores samfund på tillid. Tillid til at vi behandler hinanden ordentlig. Til ordentlig behandling hører også at man betaler for det man får og ikke betaler for det man ikke får. Når det er vores virksomheders eller det offentliges penge, vi bruger på kurser, vi ikke kommer til alligevel, spiller det åbenbart ikke den store rolle, men hvad hvis fx biografen indførte samme regler: Hvis man ikke henter sin reserverede billet senest 30 dage før, skal man betale for den alligevel. (Det lyder helt tosset, når jeg skriver det, men det var faktisk, hvad der skete her)

En aftale er vel bare en aftale, som den altid har været på godt og ondt... 

Hvis kurser kunne bookes efter dit princip, kunne jeg fylde konkurrenternes kurser op, melde afbud dagen før på samtlige pladser, og sidde og grine over, at der altid var udsolgt hos konkurrenterne, uden at der kom nogen kursister. I stedet kunne kunderne så komme på mine kurser, indtil konkurrenterne opdagede fidusen med at booke hinandens kurser. Er det tillid og fair?

Dem der holder kurser, planlægger og laver et forarbejde, investerer penge mm i disse, og så er det vel kun fair, at tilmeldinger er bindende.

Nu nævner du biografen, dårligt eksempel, da ingen booker billetter 30-365 dage før de skal ind og se en film. Men sammenlign det evt med en koncert eller fodboldkamp. Der fanger bordet også, både B2B og B2C, når du har købt dem, hvilket er fair. For en aftale er vel en aftale, ellers kan ingen have tillid til hinanden Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)