Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg virkelig betale ved aflysning?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilmeldte mig i god tid et 1-dags kursus i hurtiglæsning. Bekræftede tilmeldelsen og accepterede dermed deres betingelser. Betingelserne var - fandt jeg senere ud af, at jeg gratis kunne fortryde min tilmelding inden 14 dage. Herefter fanger bordet.

Nu 14 dage før kurset har jeg aflyst min deltagelse. Jeg har endnu ikke betalt for kurset, men nu har jeg fået en faktura på den fulde pris på 4.700 kr. De bekræfter min aflysning, men skriver også, at jeg er velkommen til at sende en kollega i stedet.

Er jeg virkelig tvunget til at betale? De har jo ikke mistet noget. Bør de ikke prøve at sælge min plads til en anden? Problemet er nok, at firmaet kører med en hvis del i vandskorpen og derfor er ret desperate.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber b2b er det meget normalt man ikke har fortrydelsesret, men som c2b har man som udgangspunkt fortrydelsesret. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pc-gram:
ikke mistet noget. Bør de ikke prøve at sælge min plads til en anden?

De har da naturligvis mistet en indtægt hvis de skulle betale dig det fulde beløb tilbage. Der er jo ingen garanti for at de kan få solgt din plads til nogen så kort før kursus start.  Der er da intet desperat i at bede dig betale for en vare du har bestilt, i øvrigt er deres procedure helt normalt for kursusvirksomheder. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tmmanden:
men som c2b har man som udgangspunkt fortrydelsesret

Det er nu ikke rigtigt hvad du skriver.  Man har ikke fortrydelsesret ved B2C køb, dog er der for nethandel 14 dages returret ( visse produkter er dog undtaget denne regel).

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal ikke betale noget beløb tilbage. Jeg har kun tilmeldt mig og bekræftet tilmeldelse. Ikke betalt.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:

Jeg tilmeldte mig i god tid et 1-dags kursus i hurtiglæsning (punktum dk). Bekræftede tilmeldelsen og accepterede dermed deres betingelser. Betingelserne var - fandt jeg senere ud af, at jeg gratis kunne fortryde min tilmelding inden 14 dage. Herefter fanger bordet.

Nu 14 dage før kurset har jeg aflyst min deltagelse. Jeg har endnu ikke betalt for kurset, men nu har jeg fået en faktura på den fulde pris på 4.700 kr. De bekræfter min aflysning, men skriver også, at jeg er velkommen til at sende en kollega i stedet.

Er jeg virkelig tvunget til at betale? De har jo ikke mistet noget. Bør de ikke prøve at sælge min plads til en anden? Problemet er nok, at firmaet kører med en hvis del i vandskorpen og derfor er ret desperate.

Jamen hvis du har accepteret betingelserne og de var som du anfører så skal du jo ikke betale?

Så det kommer alene an på de konkrete betingelser og dem kender vi jo ikke (og til dels om der er tale om b2b salg eller ej...)

/S

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Selvfølgelig skal du betale, og det er selvfølgelig helt i orden.
Du har jo accepteret det i vilkårene. 
Der er på ingen måde nogen form for lusk eller uretfærdighed i det.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Den hænger du desværre på...

Det er ikke helt korrekt, at firmaet ikke har mistet noget.
De har reserveret en plads til dig, som de højest sandsynligt ikke kan sælge nu, da der kun er 14 dage til - var pladsen ikke reserveret, kunne de have solgt den til anden side. Hvis den kan sælges, bliver det selvfølgelig med en eller anden form for last minute rabat.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De har endda tilbudt du kan sende en kollega i stedet, så jeg synes faktisk de giver dig en pæn behandling.
Som andre skriver, betingelserne med fuld betaling ved sen afmelding, er helt normalt i kursusbranchen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I det hele taget har et firma der modtager en ordre fra et andet altid ret til betalingen. Når ordren er inde og der ikke er aftalt yderligere og afbestilles efter udløb af hvad der er aftalt, så mister man jo den fortjeneste men ellers glædede sig til.

den har man ret til helt enkelt. Kunne de let sælge til en anden så kunne de måske være kulante men ingen tvivl, de har ret til pengene

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)