Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på dankortgebyr når gebyret pålægges i betalingsvindue?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

HVIS der opkræves et gebyr så vil jeg foreslå du beder din betalingsformidler sætte moms på korrekt - så du får forløbet korrekt hele vejen

Så vil din faktura og din kvittering være helt ens og det er jer sikker på de skal. Du kan ikke kvittere for en moms du ikke opkræver vil jeg påstå.

Det vil stadig være betalingsformidleren der opkræver gebyret + moms for gebyret. De penge vil aldrig komme forbi min konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:
Det vil stadig være betalingsformidleren der opkræver gebyret + moms for gebyret. De penge vil aldrig komme forbi min konto
Lyder som nævnt usædvanligt og jo ikke helt i tråd nødvendigvis med det skattesvar Whiskey kom med - Det er ikke den normale fremgangsmåde i alle fald. Hvem er betalingsformidleren? Har du checket med andre betalingsformidlere - om det er en måde de genkender og bruger?

Normalt vil det direkte gebyr fra en kortudbyder direkte til kunden være UDEN moms - så derfor lyder det her forsat mystisk - og helt specielt at du skulle give din kunden en kvittering for en moms du ikke har opkrævet lyder totalt sort rent ud sagt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Lyder som nævnt usædvanligt og jo ikke helt i tråd nødvendigvis med det skattesvar Whiskey kom med - Det er ikke den normale fremgangsmåde i alle fald. Hvem er betalingsformidleren? Har du checket med andre betalingsformidlere - om det er en måde de genkender og bruger?

Jeg har nu været i kontakt med min betalingsgateway igen, og de har korrigeret de tidligere givet oplysninger.

Uanset om jeg selv pålægger kunden kortgebyret, eller betalingsgatewayen pålægger kunden kortgebyret, så kommer gebyret ikke forbi min konto. Det er helt normal praksis.

Opkræver jeg selv kortgebyret, kan jeg selv pålægge momsen, og sikre at kunden får en retvisende faktura.

Lader jeg betalingsgateway pålægge kortgebyret, vil de som standard ikke opkræve moms af kortgebyret. I dette tilfælde kan jeg lade kortgebyret figurere på kundens kvittering, idet momsen stadig vil være korrekt. Problemet i denne situation, jf. den afgørelse som Whiskey linker til, er at der SKAL opkræves moms af kortgebyret.

De nye oplysninger fra betalingsgateway er at momsen IKKE afregnes fra deres side alligevel:
Derfor, lader jeg betalingsgatewayen pålægge kortgebyret inkl. moms, f.eks. hvis kunden laver en ordre på 100 kr. inkl. moms, hvortil der kommer et dankortgebyr på 1,39 kr. ekskl. moms, vil kundens samlede betaling være på 100+1,39+0,35=101,74.

Beløbsmæssigt vil jeg få 100,35 kr. udbetalt til min konto, kortudstederen vil få de 1,39. Jeg skal så afregne de 20,74 for momsen.

Jeg laver en kvittering til kunden på 101,74, hvoraf de 20,74 så vil være moms. Det er vel som det skal være så?

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver gebyret opkrævet af det fulde beløb kunden betaler inklusive din viderefakturering af gebyr + moms af gebyr? I så fald ser regnestykket lidt anderledes ud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

som du lige forklarer det - så ser det korrekt ud ja - og er også lettere at forstå for kunden når du kører det selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Nielsen:
Bliver gebyret opkrævet af det fulde beløb kunden betaler inklusive din viderefakturering af gebyr + moms af gebyr? I så fald ser regnestykket lidt anderledes ud.

Regnestykket er således:

Kunden bestiller for 100 kr. inkl. moms på min hjemmeside.

Jeg kalder betalingsvinduet med et beløb på 100 kr. samt en parameter der fortæller at der skal pålægges kortgebyr på betalingen.

Betalingsvinduet åbner og kunden godkender at betale 100 kr. + 1,74 kr. i kortgebyr.

Jeg sender kunden en kvittering på 101,74 kr., hvoraf 20,35 kr. er moms.

Kortudstederen tager 1,39 kr. af de 101,74 kr. og overfører efterfølgende 100,35 kr. til min konto.

Jeg afregner 20,35 kr. i moms.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har misforstået - de 1.39 kroner er en fast takst fra Nets?Så er regnestykket rigtigt.
Men hvis det f.eks. er 2% af det opkrævede beløb vil regnestykket se således ud hvis du skal have dækket alle omkostninger til gebyr:

total = ordretotal + gebyr inkl. moms = 100 + total*0.02*1.25
total = 100 + total*0.025
total(1 - 0.025) = 100
total = 100/0.975 ~= 102.56

Gebyr inkl. moms er altså 2.56, ikke 2.5

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nielsen:

Ja jeg har misforstået - de 1.39 kroner er en fast takst fra Nets?Så er regnestykket rigtigt.
Men hvis det f.eks. er 2% af det opkrævede beløb vil regnestykket se således ud hvis du skal have dækket alle omkostninger til gebyr:

total = ordretotal + gebyr inkl. moms = 100 + total*0.02*1.25
total = 100 + total*0.025
total(1 - 0.025) = 100
total = 100/0.975 ~= 102.56

Gebyr inkl. moms er altså 2.56, ikke 2.5

Jeg er ikke overbevist om at udregningen skal laves på denne måde, idet man så ikke vil kunne lade betalingsvinduet påføre kortgebyret, uden at kende dette præcist på forhånd, hvilket vil fjerne hele idéen med at lade betalingsvinduet påføre gebyret.

Hvis man selv påfører betalingsgebyret, vil jeg mener det er din udregning der er gældende, idet betalingsgebyret kortudstederen beregner, netop er af totalen.

Når jeg sender et beløb til min betalingsgateway skal gebyret kun beregnes af dette beløb, og ikke af hvad kunden samlet set betaler i betalingsvinduet.

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg forstår det korrekt er det selskabet som du har indløsningsaftale med - f.eks. Nets - som i sidste ende afregner direkte med dig efter de har fratrukket gebyret.
Dette gebyr er beregnet af det fulde beløb som trækkes på din kundes kort - altså inklusive gebyr og moms af gebyr som du eller din betalingsgateway afkræver kunden.
Så hvis du eller din betalingsgateway kun opkræver 2.50 krone får du 100.45 kroner af dem- altså er du nødt til at æde de 5 øre fordi du jo skal betale momsen på 50 øre.
Eller sagt med andre ord - hvis din betalingsgateway ikke sørger for at gebyret passer med det fulde beløb er deres beregning forkert.
Medmindre selvfølgelig man synes det er ligegyldigt med de 5 øre per 100 kroner, og at det er bedre at æde dem end at kunderne undrer sig over at der skal betales gebyr af gebyr...

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kortudstederens gebyr er så vidt jeg har forstået ikke af totalen i betalingsvinduet, men totalen jeg kalder vinduet med. Betalingsgstewayen beregner kortgebyret på vegne af kortudstederen.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)