Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på dankortgebyr når gebyret pålægges i betalingsvindue?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt jeg har en hjemmeside, hvor jeg opkræver dankortgebyr sammen med resten af kundens køb, så skal der moms på dankortgebyret.

Hvis dankortgebyret først pålægges i betalingsvinduet (af betalingsgatewayen), er det oplyste beløb så med eller uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke tit man hører nogen lægger dankortkortgebyr på - det tror jeg aldrig jeg har set? Vidste faktisk ikke man måtte og troede kun det var på int.kortgebyr som master og rent visa mm man måtte lægge gebyr på til den kunden?

Gebyret skal fremgå allerede ved bestillingen og skal i så fald fremgå med moms - vises det som et valg mellem forskellige former i betalingsvinduet og der ikke er en valgmulighed for gebyrfri betaling er jeg sikker på det skal fremgå allerede ved bestilling. 

Kan der vælges gebyr fri betaling og alternativi betaling med f.eks. Mastercard + 2% så skal beløbet fremstå med moms og det samlede beløb skal så også ses uden og med moms 

Venlig hilsen John Hanoover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Det er ikke tit man hører nogen lægger dankortkortgebyr på - det tror jeg aldrig jeg har set? Vidste faktisk ikke man måtte og troede kun det var på int.kortgebyr som master og rent visa mm man måtte lægge gebyr på til den kunden?

Det er helt normalt. har set det i mange forskellige webshops. Det er kun ved fysisk handel, det ikke er tilladt.

Cookie - John Hannover:
Gebyret skal fremgå allerede ved bestillingen og skal i så fald fremgå med moms - vises det som et valg mellem forskellige former i betalingsvinduet og der ikke er en valgmulighed for gebyrfri betaling er jeg sikker på det skal fremgå allerede ved bestilling. 

jeg mener ikke der er krav om at gebyret skal fremgå ved bestilling, men det skal selvfølgelig fremgå ved betaling samt på kvitteringen.

Ellers vil alle webshops, der pålægger kunden gebyret, være nødt til at lade kunden vælge kort inden betalingsvinduet åbnes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ret i at det er tilladt - (ikke i fysiske shops) men jeg har faktisk aldrig mødt gebyr for alm dankort i webshops - men fint nok , man må.

AnyFellow:
Ellers vil alle webshops, der pålægger kunden gebyret, være nødt til at lade kunden vælge kort inden betalingsvinduet åbnes.
det kan så også have ret i - igen har jeg ikke oplevet det - med mindre det rent faktisk er muligt at vælge en betaling uden gebyr -

Det ville undre lidt for mig at prisen ikke samlet skal ses som det mindste - allerede ved godkendelse inden betaling - og i alle fald, ville jeg da med garanti hoppe af, hvis jeg godkendte en pris med fragt osv - og så i selve betalingen så jeg skulle af med et andet beløb - selv lille - men jeg skal da ikke afvise det er nok det kommer i selve betalingen - i alle fald med moms og jeg kan ikke tro du ikke skal kunne vise kunden samlet pris + samlet moms alt inkl. Der kan jo være nogen der skal bruge det til regnskab?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Issuet for mit vedkommende, er at listen over kort kunden skal vælge mellem hurtig bliver lang, idet gebyret på henholdsvis dansk udstedte kort og udenlandsk udstedte kort er forskellig.

Jeg vil derfor lade kortgebyr optræde på selve bestillingssiden (uden beløb) for at gøre kunden opmærksom på at der kommer et kortgebyr. Når så kunden går til betalingsvinduet, vil kunden se bestillingen + kortgebyret.

Kortgebyret vil også fremgå på kundens kvittering.

Jeg har været i dialog med min betalingsgateway, idet de standard pålægger gebyret uden moms. Såfremt jeg vil have moms på skal jeg bede dem om at gøre det specifikt for min hjemmeside.

Kortgebyret, samt evt. moms kommer ikke forbi mig, så jeg skal ikke afregne moms for gebyret.

Pålægger jeg selv kunden kortgebyret vil min kvittering se således ud:
Vare - 100 kr.
Kortgebyr - 1,39 kr.
Moms - 25.35
I alt - 126,74 kr.

Hvordan skal min kvittering se ud, såfremt jeg ikke selv pålægger gebyret, men udbyderen gør det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

men er det ikke ET gebyr for dankort/visadankort - som er meget lavt og så et andet som er ret ens for de fleste andre kort - eller i alle fald nogle få valg man skal gøre? Jeg synes jo som du ved, at selve det at tage gebyr altid er farligt - og med dankort ville jeg hellere ha lige lidt ekstra i prisen og gratis betaling - og så måske to eller tre andre betalinger (internationale kort ET gebyr/paypal/mobilepay (som så også svinger i gebyr afhængig at om kunden har tilknyttet dankort eller master til MP)

Bare et råd.

Ellers - hvis det er banken/kortudsteder der får gebyret direkte så må jeg erkende jeg ikke ved hvordan din kvittering skal se ud, for det må jo ikke være dig der fakturerer det så som jeg ser det. Jeg kan ikke se hvordan du skulle fakturere uden moms, og det er vel derfor du så vil have en faktura helt uden gebyret og den viser så momsen 100 kr + moms 25 kr = 125 kr hverken mere eller mindre - og så skal kortgebyret hvis det går direkte som faktura fra udsteder til kunden og ikke via dig - bare være f.eks de 1,39

Så betales (men ikke faktureres) 100 kr + moms 25 = 125. Kortgebyr til udsteder uden moms 1,39 vil så være faktura fra formidler/kortudbyder direkte til kunden (når det ikke kommer forbi dig og det er så forudsætningen at det er direkte fra banken/kortet til kunden) Kommer det forbi dig skal der moms på og så ser det ud som du viser.

OM det er muligt at du fakturerer 100 + 25 =125 + UDLÆG kortgebyr 1,39 = 126,39- så det fungerer som udlæg, kan jeg ikke overskue. Det skal jo så bogføres hos dig også - som udlæg 1,39 men det kan formidleren måske sige

Man skulle tro betalingsformidleren havde en metode, men som sagt, trods jeg køber jeg ved ikke hvor meget, er jeg ikke stødt på den.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med en revisor, der mener at kundens kvittering skal være ens, uanset hvor gebyret pålægges og uanset hvem der er ansvarlig for at afregne kortgebyret og momsen på kortgebyret.

Momsen på kortgebyret skal ikke afregnes af mig, men han mener alligevel det skal fremgå på min kvittering, idet kunden ikke modtager noget fra udbyderen.

 Så kvitteringen skal se således ud:

Vare - 100 kr.
Kortgebyr - 1,39 kr.
Moms - 25,35
I alt: 126,74

Jeg skal så angive 25 kr. som salgsmoms. De resterende 0,35 øre afregner betalingsgw selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Momsen på kortgebyret skal ikke afregnes af mig, men han mener alligevel det skal fremgå på min kvittering, idet kunden ikke modtager noget fra udbyderen.

 Så kvitteringen skal se således ud:

Vare - 100 kr.
Kortgebyr - 1,39 kr.
Moms - 25,35
I alt: 126,74

Jeg skal så angive 25 kr. som salgsmoms. De resterende 0,35 øre afregner betalingsgw selv.

Den fatter jeg ikke - og jeg synes også den er helt ude af trit med Whiskeys link til skat - som jo siger uanset hvad, så er det dig der skal opkræve momsen af det gebyr - men det lyder underligt, at betalingsformidleren siger, at denne - eller kortudbyder opkræver gebyret og rodet at det som du giver kvittering for omfatter en moms af et gebyr du ikke mener du selv opkræver

Det lyder mystisk, at revisor mener du skal kvittere for en moms du ikke bogfører rent ud sagt.

Jeg husker du skrev, at din betalingsformidler sagde, at når du brugte dem så opkrævede de IKKE moms på gebyret - med mindre du aktivt bad dem ændre systemet, så der blev opkrævet moms af dig. 

Det hænger skidt sammen med skats svar og hvordan det normalt fungerer, så kan det tænkes din betalings formilder laver rod. 

HVIS der opkræves et gebyr så vil jeg foreslå du beder din betalingsformidler sætte moms på korrekt - så du får forløbet korrekt hele vejen

Så vil din faktura og din kvittering være helt ens og det er jer sikker på de skal. Du kan ikke kvittere for en moms du ikke opkræver vil jeg påstå.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Et svar fra SKAT som er godt at blive klog på.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2154078&vId=0

Det vil så understøtte argumentet om at det er dig der skal opkræve moms af kortgebyret og afregne det.

Jeg forstår ikke at alle de større betalingsudbydere har mulighed for at kunden pålægges gebyr i betalingsvinduet, når det i praksis tilsyneladende ikke er muligt at gøre lovligt.

Jeg kan ikke opkræve moms af betalingsgebyret, idet jeg ikke har oplysninger om størrelsen på gebyret, før betalingen er gennemført.

Måden det fungerer på, er at jeg kalder betalingsvinduet med en parameter der angiver kundens samlede ordre, f.eks. 100 kr. Betalingsvinduet åbner (betalingsvinduet ligger hos betalingsudbyderen), og kunden vælger hvilket kort han ønsker at betale med. Kortgebyret for det valgte kort vises. Efter kunden har udfyldt de nødvendige oplysninger får jeg info tilbage om betalingen, herunder kortgebyr, som jeg jo så ikke kan opkræve moms af, idet betalingen allerede er gennemført.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)