Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres om fagforening

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har ret til din holdning. Lige som at jeg har ret til min.

Jeg vil aldrig bryste mig med løn, der var højere end andre. Du får mig til at lyde usympatisk. Det er jeg ikke. Spørger om råd og hjælp til at løse en sag i et midlertidigt job.

Mener ikke at fordums tider, skal være grunden til, at jeg melder mig ind i en fagforening. Hvis de store foreninger ikke følger med tiden, så har de udspillet deres rolle. Jeg finder det forkert, at fagforeninger bryster sig offentligt med politiske holdninger. De må blive mere moderne og varetage alle deres medlemmers interesser. Mange af de store foreninger støtter økonomisk politiske partier. Heri er et princip for mig. Hvis jeg skal gå den solidariske vej og hjælpe, så skal jeg føle, at mine interesser blive varetaget.

Ydermere finder jeg det forkert, at min tillidsmand presser mig, når jeg er fuld, ved at sende folk over til mig og lægge et pres. Denne har videregivet oplysninger, som vedkommende ikke har ret til. Det er i min verden meget forkert og det er det, som jeg ønsker et råd til at håndtere.

Derudover har de fagforeninger, som skal varetage mine interesser på det job, som jeg selv ser som midlertidigt, ikke varetaget sine kunder de sidste år. De har forsøgt, men de har fejlet. Mine kollegaer er alle hver og en kommet i en meget uheldig situation, hvor de skylder mange penge grundet en strejke, som blev indledt af fagforeningen (dog i god tro) og kun forringelser har de vundet efterfølgende. Det ser jeg ikke som værende noget, der er værd at betale for.

Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Du har ret, der er nogle steder, at kulturen er stærk. Og jeg er en af de steder.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mgredsted:
Jeg vil aldrig bryste mig med løn, der var højere end andre. Du får mig til at lyde usympatisk. Det er jeg ikke.

Nej, undskyld, 'bryste sig af' lød lidt howskij-snowskij, jeg mente egentlig bare overfor dig selv. Men, nej, du er slet ikke usympatisk. At din tillidsmand i denne situation har været et fæ, skal selvfølgelig heller ikke ligge dig til last. Jeg ville nok ignorere det, eller "gemme det" til given lejlighed, hvor upænt dette end måtte være.

Men generelt står jeg 100% forstokket fast: Jeg kan ikke forestille mig et Danmark uden fagforeninger. Måske skulle du være aktivt medlem og søge aktiv indflydelse, så du kan påvirke det i din retning? Du er ikke den eneste, som er uenig i hverken deres politik eller generelle holdninger.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)