Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

socialøkonomisk virksomhed, hvilken

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. vi er et par stykker der er igang med en brainstorm om at oprette et social økonomisk sted for socialt udsatte, specielt unge, der af en eller anden grund er faldet ud af samfundets krav, såsom job, uddannelse har et misbrug, lavt selvværd m.m.

Der skal laves en Virksomhedsplan før vi kan søge midler via fonde m.m.

Nu er vi i tvivl, hvilken virksomheds type skal der laves? Vi skal ikke have kommunen til at drive stedet, men vi skal samarbejde med dem, da vi skal tilbyde de borgere i vores kommune, et andet tilbud, som de ikke har. Det er lidt ligesom settlementet.dk der ligger på vesterbro, bortset fra at settlementet er en erhvervsdrivende fond. 

Jeg har været selvstændig et par gange før, men jeg har aldrig prøvet denne type af virksomhed/forening.

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen katrine

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Først ..fed I går i gang med socialøkonomisk virksomhed og ønsker jer alt held og lykke 

Jeg kan med en hurtig google  søgning at der er masser af hjælp at finde derude, en god idé er at have en god kontakt og samarbejde med kommunen helt fra start og de kan give jer råd om det er noget de vil gå ind i ellers kan det være spildte kræfter, hvis de ikke kan eller vil samarbejde.

I forhold til hvilken virksomhed, så kan i starte med at kontakte nogle af dem der allerede kører, spørg om de giver en en kop kaffe og så kan i spørgen om det i ønsker.

Vær lidt frække..😀

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Anita!

Tak for dit svar, og tak for din støtte. imidlertid har jeg været i kontakt med settlementet, men da det er en eksisterende fond og har mange år på bagen, og de har/havde enormt travlt, var der ikke megen hjælp der. opstarten er virkelig vanskelig, hvor man gør hvad m.m. men det er jo en proces, og nu på fredag skal jeg til fondsmesse. så jeg håber jeg bliver klogere. Jeg er inde og kigge på nettet, og har hentet information der, det er en jungle. 

Hilsen katrine

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)