Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiver som partner i ny virksomhed???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Audit Applications Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund:

Jeg er ansat hos en software virksomhed (virksomhed A) og vil gerne præsentere min chef og vores CTO en idé jeg har om at starte en ny virksomhed (virksomhed B). Virksomhed B skal lave et hardware og SaaS produkt som skal, blandt andet, sælges sammen med virksomhed A’s flagskib produkt. Dvs. at den største del af forretningsplan er at virksomhed A forhandler virksomhed B’s produkt som om det var sit eget produkt. Jeg har ingen planner om at sige op hos virksomhed A.

Virksomhed A er eget af 4 man (min Chef, hans CTO og 2 silent partners)

Virksomhed B vil ejes af mig selv, en teknisk partner og (muligvis) enten Virksomhed A eller min Chef og hans CTO. Der er 3 fordele med at have min arbejdsgiver som medejer:

1. Der vil være store sandsynlighed for at virksomhed A vil forhandle vores produkt som deres eget

2. Virksomhed A vil skulle tilpasse deres eget software lidt for at det hele spiller

3. Vi vil kunne deles om omkostninger for bestilling af hardware.

Spørgsmål:

Skal jeg tilbyde at Virksomhed A er partner eller at min chef og hans CTO personlig er partnere?

Hvor stor en andel af Virksomhed B skal jeg tilbyde dem? 1/2 eller 1/3 eller noget helt andet?

Er der andre forslag er erfaringer i kan bidrage med?

Tak!

Travis

REVISORER: undgå besvigelser og spare penge med en online bekræftelse og saldomeddelelse system! www.auditapplications.com/da

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør starte med at sikre dig, at din arbejdsgiver ikke vil betragte det som illoyal adfærd, når du benytter viden fra dit nuværende job til at stifte ny virksomhed i samme branche. Det ville være kedeligt at veksle en god idé til en fyreseddel.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)