Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forlodsudbytteret HJÆLP

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i en situation hvor et holding selskab vil købe sig ind i 50% af min virksomhed hvilket jeg vil gå med til.

Min virksomhed er oprettet af mit eget holdingselskab.

Den måde det fungere på er følgende.

Vi har et firma hvor man betaler for nogle operative systemer på time basis. Den måde køberen derfor betaler på er ved at de ligger et beløb up front, det resterende af det de skal betale for at købe sig ind betaler de over tid ved at de betaler disse operative systemer via deres holding selskab så firmaet derfor ikke skal betale det, det næste stykke tid.

Firmaet skylder oveni CEO (mig)
Løn for de sidste 4 måneder hvilket de siger ja til at firmaet skal betale.

Her kommer mit spørgsmål så.

De tager det beløb de skal betale for firmaet lad os ta som eks.

600.000
Her tager de så de penge de smider up-front og minusser det beløb

600.000-100.000

De resterende 500.000 gør de så det at de dobler dem om så jeg får en forlodsudbytteret på 1.000.000kr.

Og skriver herefter.

Kasper har en forlodsudbytteret på 1.000.000kr.
Kasper får over tid betalt.
Her tager de så 1.000.000kr + 100.000
Som de smed up-front

Og skriver.

Kasper får betalt over tid 1.100.000kr.

Hvad betyder denne forlodsudbytteret helt præcist. Jeg har en ide om hvad det helt præcist betyder ift. Til konstruktionen men vil være 110% sikler.

Jeg fårvel alt det der er retnæssigt mit
Også ift. Det fremtidige overskud imens de betaler af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For at der kan blive tale om en forlods udbytteret så kræver det en ny anpartsklasse - eks. B-anparter. Forlods udbytteret vil indebærer at du får ret til udbytte op til det aftalte beløb (afhængig af hvad I aftaler). Om det har nogen værdi afhænger jo så af indtjeningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

som Whiskey - men forstår måske ikke den med - firmaet skylder dig 4 mdr løn - som må være de 100.000 kr - 
Er det de 100.000 kr - som du så ikke får - mod i stedet at få udbytteret op til 1 mio mod at de investerer 500.000 i selskabet?

Jeg ville nok med de beløbsstørrelse lige få en revisor/advokat til at overskue:

1

Er der noget her der udløser skat af den løn firmaet skylder dig (går ikke ud fra der er betalt skat af det beløb og det er penge du så har lånt selskabet efter skat?) (de 100 t bliver som jeg forstår det lavet om fra løn til forlods udbytteret)

2

Købesummen på 500.000 med forlods udbytteret op til 1 mio - hvad udløser den af skat for dig i forhold til hvad du stiftede med - aktieskat af salget

3

korrekt opsætning af B anparter osv

4

Oprettelse af ejeraftale - som skal være skarp -for ellers kan de måske hæve løn så der ikke bliver overskud og en masse diskussioner kan opstå

Det kan sagtens være jeg misser en del her, men jeg synes med de beløb og den skatte risiko der KAN være, at du skal betale ordentligt for rådgivning 

god vind med det   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det ikke bedre at få en rigtig revisor face-2-face eller en advokat.. Det koster måske lidt, men du bliver ikke taget i r....

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg vil få revisor ind over.

Men de 100.000 er ikke skyldig løn.
Det er den del af beløbet de ligger up front.

Lad os sige den skyldige løn er 300.000kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kasper henriksen:

Hej John.

Jeg vil få revisor ind over.

Men de 100.000 er ikke skyldig løn.
Det er den del af beløbet de ligger up front.

Lad os sige den skyldige løn er 300.000kr.

det er noget af det du skal tage med revisor. Hvis der er en faktisk skyldig løn på 300.000 og det konverteres til noget andet, så vil du som udgangspunkt vel være løn-skattepligtig af den del - så om løn skal med i tal ved jeg ikke - eller om alt bare er anparter de køber og som du så beskattes af som aktieindkomst, men det kan revisor råde til - hvad der er lovligt og muligt

vh John Hannove

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)