Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsopsætning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i huset.

Søger at kunne anmelde det rette til skat omkring vores tegningsregel.

Den er sat til at det tegnes af to direktører, men det var ikke det som jeg ville have lavet. Ville have lavet det så en af de to direktører skal kunne skrive under.

Nogen som ved hvordan jeg skal anmelde den rette tegningsregel til skat?

Takker

Dennis

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke af hensyn til SKAT men dine kreditorer og andre du gør aftaler med at man har tegningsregler. Ændringen laver du på virk.dk under punktet ændringer.

Husk hvis tegningsreglerne fremgår af jeres vedtægter skal der være overensstemmelse med det indberettede.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke så meget det. Det er mere hvad det kaldes når vi er to direktører og kun den ene skal skrive under af de to, ikke begge.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg læser det, har du stiftet med vedtægter og tegningsregel som I begge tegner som direktører. Skal det ændres så må du afholde generalforsamling og få overensstemmelse mellem vedtægter formentlig (hvis reglen fremgår af disse) og registrere ny tegingsregel, og her mener jeg der skal uploades kopi af generalforsamlingen og hvis del af vedtægterne -  de nye vedtægter

General forsamlingen skal lovligt varsles (formalitet ofte) og din medejer skal i sagens natur være enig

Husk også, at tegningsregel kun gælder i det omfang du netop har registreret den, ikke hvis det er en ejer aftale

Husk også, at den ikke er noget værd i form af at tegne selskabet i forhold til helt almindelige daglig drift - indkøbe helt almindelige daglige driftsaktiver og varer. Her skal sælger ikke hver gang ind og checke om indkøberen har lov til det - og hedder titlen officielt direktør, vil alle kunne levere i forhold til hvad der hører til den almindelige daglige drift.

Der kan derimod ikke indgås nye låneaftaler og købes ting - indgås aftaler om noget der kan tænkes at ligge uden for helt alm daglig drift.

Det kaldes ikke noget i tittel - I kan godt begge være direktører med forskellig tegningsret - men som nævnt vil det kun gælde uden for alm daglig drift. Du kan også nøjes med en direktør = dig og så en medejer der er - whatever - tittel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Igen var det ikke lige det jeg søgte svar på. Jeg søger så jeg skriver det ordret rigtigt i virk.

Selskabet tegnes af to direktører siger den nu, men den skal sige noget af det samme bare ikke at begge direktører er nød til at skrive under på alle dokumenter.

Ala. Selskabet tegnes af to direktør dog kun krævet at en direktør kan skrive under på kontrakter (Nok ikke måden det skal lyde på men søger netop dette.)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Den typiske tekst vil så være:

Selskabet tegnes af en direktør.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom vi er to direktører? 

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det siger netop at en direktør er nok.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)