Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bestille en tryksag som bliver leveret direkte til kunden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 28
Fra  jakobplenge.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber at de er lidt hjælp og hente.

Det er sådan at jeg har en kreativ kæreste, og selv arbejder som webudvikler. 

Derfor syntes vi at det kunne være sjovt at lave en webshop, med plakater, som min kæreste laver.. ikke noget der skal generere overskud penge, men bare et hygge projekt som nok bare går i nul.

Derfor er vi ikke interesseret i nogen investering ved at bestille en masse tryksager (Og samme tid selv skulle pakke og afsende.), men tænkte om det var muligt at bestille en tryksag direkte fra et trykkeri som derefter sender det til kunden som har lagt en ordre hos mig. Men er lidt i tvivl om der er nogle regler eller andet der kommer på tværs af det her.

Ved i om der er nogle komplikationer på dette område? regler el. andet, som skulle gøre at dette ikke kunne lade sig gøre?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer selv et trykkeri (MediaMouse) så jeg ved ikke om jeg er den helt rigtige til at svare på dit spørgsmål, når du nu søger erfaring fra andre.

Men vi tilbyder i hvert fald dropshipping (som det kaldes, når producenten sender direkte til din slutkunde med dig som afsender) for vores kunder.
Det er dog oftest plakater som fotografer, illustratorer m.fl. vælger at dropshippe hos os. Vi har nogle enkelte kunder som vælger at dropshippe andre typer grafiske produktioner så som visitkort, flyers, roll-ups, klistermærker og sådan noget, men det er så typisk freelance grafikere og andre kolleger i branchen som ikke selv kan producere det pågældende produkt. Men de fleste af disse typer kunder vælger at få sendt varene til dem selv og så selv stå for overleveringen til kunden - ofte fordi der er nogle andre varer som skal leveres til kunden sammen med tingene.

Der er ikke nogen regler som der umiddelbart vil kunne komme på tværs for dig - kun de regler og aftaler du laver med trykkeriet.
Hos os er der en klokkeklar regel om at ved dropshipping, der vil vi ikke sættes i direkte kontakt med slutkunden. Hvad vores kunde end har lavet af specielle aftaler med slutkunden, er noget der holdes imellem kunden og slutkunden - ikke noget vi skal blandes ind i. Det samme gælder betaling og håndtering af returvarer. Vi producerer og fakturere vores kunde. Kunden må selv sørge for at inkassere betaling fra slutkunden. Aftaler om returnering af en vare (slutkunden har ombestemt sig eller bestilt forkert) er også en aftale imellem kunden og slutkunden. 
Ovenstående vilkår er, så vidt jeg ved, nogenlunde den samme måde de fleste andre trykkerier, der tilbyder dropshipping, stiller op som betingelser.

Rent økonomisk set, så er der ikke nogen tvivl om at du vil kunne spare en del penge, jo større antal du får trykt på én gang. Men så er du over i en normal produktion i forhold til dropshipping og selv skal stå for forsendelse til slutkunderne. Men ved kun at få trykt det antal du har brug for til den pågældende ordre, så slipper du for risikoen ved få produceret til lager, forsendelse m.m. - til gengæld er stykpriserne noget højere.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 28
Fra  jakobplenge.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, selvfølgelig kommer omkostningerne til at afspejle sig på de priser jeg kan tilbyde, men som sagt.. så er det rent hygge. Så der er ikke fokus på nogle store indtægter.

Nu kiggede jeg på jeres hjemmeside, men hvad er prisen for tryk af en enkelt a3 plakat?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en længere forklaring omkring hvad priserne vil ligge på, baseret på antallet og forsendelsen af dem.
Så hvis du sender mig en email på jesper SnabelA mediamouse.dk, så skal jeg nok regne nogle priseksempler til dig eller få en af mine kolleger til det.

/Jesper

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Plenge:
Nu kiggede jeg på jeres hjemmeside, men hvad er prisen for tryk af en enkelt a3 plakat?

Det meste er jo håndtering på så lille en ordre og afhænger af hvilke papir du skal bruge. 

Med farve på een side kan vi levere 100 stk for 431 kr + moms og fragt: https://onprint.dk/product/3 (4+0 = Farvetryk på en side)

Prisen for 1 stk vil ikke bliver så meget mindre da der stadig er håndterings omkostninger

Har du tænkt på fx at producere flere samlet på en gang? Dermed opnår du noget besparelse. 

Du er velkommen til at kontakte mig på jh@onprint.dk hvis du har spørgsmål. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)