Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af vandpiber for 4000+ kr uden at oprette virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,!

Jeg vil købe 10 vandpiber for 4000+ kr og prøve at sælge dem videre for at se om der er et reelt marked. Jeg vil gøre dette uden at have oprettet virksomhed.

Jeg køber vandpiber fra Kina og så vil jeg spørge om hvordan og hvorledes jeg gør? Kan jeg nøjes med at betale told eller skal jeg få oprettet virksomhed og betale mom?

Vh,

Kabbas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være importør registreret hos SKAT for lovligt at kunne importere vare til videresalg.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvad hvis jeg ikke har en virksomhed? Man har kun pligt til at stifte virksomhed hvis man omsætter for mere end 50.000 kr om året. Skal man så lovligt set stifte virksomhed og registrere sig selv som importør hos SKAT?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som der også bliver skrevet registreres som importør. Det kan man gøre som enkeltmandsvirksomhed eller som selskab (ivs, aps eller a/s).
Man må som privatperson ikke importere varer for at sælge dem videre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ du har pligt til at registrere din virksomhed for moms hvis den omsætter for mere end 50000 kr over 12 løbende måneder. Importregistrering kan ske uden momstegistrering og skal i princippet ske for 1 kr.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Importerer du uden for EU SKAL du have import/eksport erklæring og det kræver at du har en virksomhed. Selvom du har det så skal du stadig betale moms uanset om du er momsregistreret eller ej så længe det er uden for EU. Er du momsregistreret skal du kun betale moms af købsmoms-salgsmoms, er du ikke momsregisreret ja så siger det sig selv da du ikke må sælge varer med moms, så kan du jo ikke trække købsmomsen fra. De 50.000 er grænsen for om man skal momsregistreres og har intet med at oprette virksomhed at gøre.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger man ikke må importere fra uden for EU uden at momregistreres, men der er flere kilder siger siger man må? Bl.a. Whiskey i denne tråd siger man ikke behøver at momsregistreres hvis man importere uden for EU og omsætter for mindr eend 50.000 og denne artikel siger det samme: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det siger jeg ikke. Kabbas læs hvad det er jeg skriver, jeg siger at du ikke må importere uden fra EU medmindre at du er import/eksport registreret!

Som jeg skriver så har moms intet med dette at gøre andet end det jeg skriver.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)