Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster kunden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Entrenador Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med en ny side hvor jeg leverer en service, altså i yet varelager eller noget som helst! Alt foregår online - hvordan beregnet man kostprisen på ens kunde for at beregne hvad man reelt tjener?

Håber i forstår mit spørgsmål :-)

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

man har ikke en kostpris uden en udgift. Er du personlig virksomhed så er din egen indsats ikke en udgift. 

Har du selskab og garanterer dig selv en løn udbetaling - så er din løn en udgift - men ikke uden du har en garanteret løn - Egen indsats er 0 kr

tilbage er så evt omk til hosting osv og alle disse udgifter delt med antal ordrer = din kostpris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med John - er der ikke nogen direkte omkostning ved at få en ny kunde, er der vel heller ikke nogen kostpris.

Der er dog den ting ved online virksomhed, at det kan være meget omkostningstungt at få besøgende på din hjemmeside - her tænker jeg på reklame. Når du har reklameret et stykke tid, og fået det strømlinet, kan du højest sandsynligt regne prisen ud pr. kunde. Hvis det er en markedsføring, som kan skaleres, kan det i visse tilfælde give mening at tage en markedsføringsomkostning med, når du skal udregne pris.

 

Eksempel:
Hvis der ikke er nogen omkostning forbundet med at have en kunde, vil enhver kunde jo give mening i din forretning. MEN hvis du ved, at det eksempelvis koster 30 kr. i markedsføring at skaffe en kunde, skal dette selvfølgelig tages med i betragtningen, når du regner ud hvad en kunde bidrager med.(hvis det er muligt) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Entrenador Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for et rigtig godt svar :-) så kan jeg begynde at lave udregninger nemlig :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)