Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tour de France Logo!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg er meget i tvivl omkring det her...

Jeg skal bruge nogle T-shirts med det originale Tour de France logo på (som tryk) -  til videresalg online.

Er der nogen herinde der ved, om det er lovligt, at bruge det originale Tour de France logo?

Inde på bla. Aliexpress sælger de T-shirts og kasketter med det originale Tour de France logo på - Må jeg så ikke også?

- Håber på svar! :-) Mvh, Erik

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal have tilladelse fra dem der ejer rettighederne til logoet..

Hvis du køber dem færdige, skal din leverandør have rettighederne til at sælge med logoet..

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, okay :-)

Hvad nu hvis man "designer" sit eget Tour de France logo/skrift istedet, tror du man vil kunne bruge det lovligt?

(Altså hvor der står " Tour de France" bare med en anden skrifttype og anderledes placering af ordene)

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Ahh, okay :-)

Hvad nu hvis man "designer" sit eget Tour de France logo/skrift istedet, tror du man vil kunne bruge det lovligt?

(Altså hvor der står " Tour de France" bare med en anden skrifttype og anderledes placering af ordene)

Det er jeg ret overbevist om er en varemærkekrænkelse. Det må du naturligvis ikke hænge mig op på.

Men os som iværksættere tænker vel meget på at beskytte vores eget varemærke og omdømme. Jeg ville da være ked af hvis nogen andre bruger mit navn på produkter jeg ikke selv har givet tilladelse til - det kan jo være at disse personer har et dårligt omdømme og at der derfor er risiko for at det skader mit varemærke. 

Så jeg tror alt andet lige at du gør klogest i at få en tilladelse fra ASO som ejer Tour de France. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Jønsson:

Du skal have tilladelse fra dem der ejer rettighederne til logoet..

Hvis du køber dem færdige, skal din leverandør have rettighederne til at sælge med logoet..

og hvis man køber dem fra Kina og så sælger dem videre er det en selv der får hele problemet og boden. At man så kan prøve at få penge fra Kina og en undskyldning ønsker jeg så bare helt og lykke med. Den slags er totalt beskyttet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres fine svar.

Jeg kan forstå på jer, at ASO også har rettigheder, selvom jeg laver om på logoet, med ny skrifttype og ny placering af ordene.

Jeg har dermed besluttet, at skrive personligt til ASO og få en tilladelse, selvom jeg tror chancen er lille :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)