Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på salg fra Norge -> Danmark

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tør jeg ikke vurdere konkret. Blandt de ydelser som er omfattet om krav om registrering i hvert enkelt EU land du sælger ydelsen til er - klippet fra loven:

Elektroniske ydelser – såkaldte e-services:

Omfatter bla.a.(ikke en fuldt dækkende liste) hosting af websites – elektronisk service og vedligeholdelse af IT software, salg og service af software samt salg af alle former for spil, billeder, musik, tekster og evt undervisning over nettet
Jeg kan ikke afgøre om du hører under det - men mon ikke norsk skat MVA kan svare konkret på det. Det er muligt det du laver er honorararbejde - men som sagt, jeg kan ikke afgøre det ud fra det jeg ved her. Bare ikke tro på, at alle ydelser der sælges fra Norge til EU er momsfrie desværre
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, men da trådstarter i første indlæg skriver "... hans virksomhed er i DK og min i Norge ..." gik jeg ud fra at var tale om B2B i dette tilfældet. Og da siger den norske lov dette; http://lovdata.no/lov/2009-06-19-58/§6-22 

Men jeg kan sagtens tage en telefon til den norske Skat (Skatteetaten) i morgen og spørge, så får vi se om de finder nogen der inde som kan svare Smile

Mvh Dan

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er 100% B2B. Så det de mener med "hjemmehørende utenfor merverdiavgiftsområdet", må næsten være udlandet. Men det kan vel også være foreninger og den slags.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad der er "merverdiavgiftsområdet" er defineret i lovens paragraf 1-2 der siger; "Med merverdiavgiftsområdet menes det norske fastlandet og alt område innenfor territorialgrensen, men ikke Svalbard, Jan Mayen eller de norske bilandene ..." :)

http://lovdata.no/lov/2009-06-19-58/§1-2 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B er altid uden moms - det er kun B2C der er omfattet af nye momsregler og ja Danmark er uden for merverdiafgiftsområdet for dig så uden moms helt klart, indtil din danske omsætning muligvis giver dansk momspligt (omkring de 300.000 dkk mener jeg)

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, så er tingene på plads, og jeg ved hvordan jeg skal agere.
Mange tak for svarene John og Dan! 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)