Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal salg beskattes?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er helt grøn indenfor iværksætter-verdenen og alle de (tilsyneladende) meget komplekse regler. Jeg har for nyligt gået og overvejet at kontakte nogle leverandører eller andre virksomheder som ville kunne levere et parti x til mig. Vi snakker ikke om mere end varer for 2.500 kr. Men da jeg ikke er oprettet som virksomhed eller har en webside kom jeg til at tænke på følgende:

Er det ulovligt for mig at sælge de her varer videre med profit? Skal jeg registreres et sted? Betale skat eller lign? 

Vi snakker et samlet overskud på lad os sige 500 kr på den her levering...

Mvh En nybegynder der er nysgerrig og ivrig for at komme igang

Tak på forhånd 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke kan forudse, at du vil sælge for mere end 50.000 kr på en hver 12 mdr periode, så må du sælge som person CPR. Så snart du kan imødese salget vil runde 50.000 kr på en 12 mdr periode skal du have CVR og registreres for moms

Uanset hvad, skal du føre regnskab - Som ikke momsregistreret betaler du moms for dine køb men har ikke momsfradrag, til gengæld må du heller ikke lægge moms på dine salg - Du skal ud fra regnskabet udfylde udvidet selvangivelse med dit resultat og beskattes af det som personlig indkomst

Det kan nemt vise sig, at dem du kontakter, slet ikke vil handle med dig hvis du ikke har registreret virksomhed

Overvej min bog om Personlig virksomhed som link - der er både versionen PMV som er til opstart uden moms og alm enkeltmand (og I/S) let læst, stiftelse, regler, skat moms og en masse andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige og brugbare svar!

Jeg antager ikke et salg på mere end 50.000 kr over 12 måneder så selve momsregistrerings debatten kan vi godt lægge til side for denne gang! 

Som du selv påpeger bliver det utroligt svært at finde nogle der vil handle med en ikke registreret virksomhed, men hvis vi antager at dette kan lade sig gøre og lad os sige jeg handler vin:

Lad os antage jeg køber et parti vin hjem (25 flasker til 100 kr stykket) altså en pris på ca 2500 kr plus moms i alt ca 3000 kr plus minus. 

Jeg vælger derefter som privatperson at sælge disse flasker til 150 kr stykket til andre private personer og har dermed et overskud på 750 kr. Er det eneste jeg skal gøre så at lave en udvidet selvangivelse med dette resultat?

Hvis ja, hvornår og hvordan skal denne selvangivelse laves? Jeg har ikke særlig erfaring indenfor selvangivelse og slet ikke udvidet selvangivelse 

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal føre et regnskab - som i dit fald vil være

Salg 3.750 kr

indkøb 3.125 kr

evt andre helt direkte udgifter (fragt f.eks. ) x

Resultat andet lig 625 som du så angiver i udvidet selvangivelse rubrik 111 (forskud 211) - Du skal forskudsregistrere under årets gang når du ikke registrerer virksomhed og normalt er frist for udvidet 1/7 men du må vente på andre eller høre skat - om du har den frist som ikke registreret - jeg ved det ikke. Havde du PMV som nævnt i forrige svar ville du have det og jeg vil tro du bare skal rette årsopgørelsen og bede om udvidet - når du får den en gang i marts

Regnskabet skal du gemme med alle købs og salgsbilag hvis skat vil kontrollere. Det lyder som en vanskelig forretning for nu at være ærlig (flaskerne skal jo være købt i Danmark)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JonathanWinther:

Jeg antager ikke et salg på mere end 50.000 kr over 12 måneder så selve momsregistrerings debatten kan vi godt lægge til side for denne gang! 

Som du selv påpeger bliver det utroligt svært at finde nogle der vil handle med en ikke registreret virksomhed, men hvis vi antager at dette kan lade sig gøre

Du KAN lade dig registrere, selvom din omsætning er mindre. Herved kan du trække momsen fra dine udgifter. Som du indikerer, vil nogen - ikke alle - finde dig mere 'seriøs', hvis du har cvrnr.

Cookie - John Hannover:
Resultat andet lig 625 som..

John ER hurtig! Og her skal der stå "Resultatet er alt andet lige = 625 kr., som ...", hvis du da ikke allerede har dechifreret det :-)

Cookie - John Hannover:
(flaskerne skal jo være købt i Danmark)
John, øh? Jeg kunne nok slå det op, men du plejer at være hurtigere end opslag :-) Må man ikke købe flasker i udlandet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Cookie - John Hannover:
(flaskerne skal jo være købt i Danmark)
John, øh? Jeg kunne nok slå det op, men du plejer at være hurtigere end opslag :-) Må man ikke købe flasker i udlandet?
jo men så er regnestykket bare et helt andet. Når jeg skriver flasker er det de vinflasker trådstarter vil købe og hvis den pris er for vin på flaske fra udlandet så holder den jo slet ikke, for mangler afgiften - så regnestykket duer kun hvis de flasker vi er tænkt købt i DK og der tror jeg det er svært som uregistreret at køb 100 flasker vin for 100 kr og sælge dem for 150 kr helt ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrh, sådan. Så giver det mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Også kræver der registrering for punktafgifter mv. at importere vin. Så "privat" og pmv er ikke løsninger hvis vinen købes udenfor DK.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)