Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den mest sikre måde at indkøbe fra private

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum,

første indlæg - mange årig læser.

Jeg overvejer - hvis det kan gøres på en sikker måde - at importere et bestemt amerikansk møbelmærke. De konkrete møbler produceres ikke mere, hvorfor de skal indkøbes hos bl.a. private. Private sælgere udsøges bl.a. på Craigslist og tilsvarende sites.

Hvordan indkøber jeg mest sikkert hos private, som jeg ikke møder fysisk? Er det Paypal? Paypal skriver smukt om deres "køberbeskyttelse" - men Trustpilot viser, at beskyttelsen i mange tilfælde ikke er det papir værd, som det er skrevet på. Min Paypal konto er for nuværende sat op således, at Paypal hæver på mit kreditkort (p.t. mit Mastercard. Har dog også VISA hvis nødvendigt). Pengene går herefter fra Paypal til sælgeren. Ved nogle, om man kan gøre indsigelse mod transaktionen på ens kreditkort hos sin bank, hvis købet ikke skulle gå som forventet?

I første omgang vil jeg blot importere til eget forbrug. I ovenstående er "jeg" derfor et CPR-nr. Jeg overvejer dog at forsøge at afsætte dem i Danmark. Gør det nogen forskel, hvis "jeg" i ovenstående er et CVR-nr.?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

paypal er nok et af de mere sikre alternativer. Så længe det KUN er til eget forbrug kan du gøre det i CPR (og får så told og moms på osv)

Så snart du skal bruge noget til videresalg så SKAL du have CVR med importregistrering for at få varen ind lovligt. Du kan godt, hvis du IKKE kan forvente omsætning over 50.000 kr på alle 12 mdr perioder undvære momsregistrering - og så betale told og moms - Så snart du forventer at komme over 50 t grænsen grænsen skal du med det samme momsregistrere dig. Så bliver momsen ikke længere en omkostning ved importen

Du skal så vælge mellem personlig virksomhed eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  og alt det og meget meget mere fra stiftelse, til regler, skat, moms, inspiration mm er også i bogen http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html  god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

 

mange tak for dit svar og input. Jeg har - som uregistreret besøgende på siden i mange år - haft stor fornøjelse af dine indlæg. Med din hjælp er jeg helt inde i ovenstående :-) (eller så meget som kan være, uden endnu at have prøvet kræfter med egen virksomhed endnu)

 

Mit spørgsmål om CVR var mere ment som, hvorvidt man også kan gøre indsigelse mod en transaktion på ens kreditkort som virksomhed? Om jeg køber møbler som privat eller virksomhed, vil der fortsat være en risiko for, at den private sælger stikker pengene i lommen uden at afsende varen.

 

VH KN

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke køre som CVR med PayPal. Bare betal, og gør indsigelse, hvis varen ikke blive sendt,

Så skal sælgeren bevise. Kan han ikke det, får du dine penge tilbage.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)