Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navigering på Webshops, Hvordan laver man det bedst?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i den situation at vi har fået ny webshop side, vi har lige lanceret den og vi er gået fra oscommerce til woocommerce nu. Det er et fantastisk shop system og med et nyt shopsystem kommer der mange nye muligheder. 

Lige nu er vores kæmpe problem hvordan gør vi navigering på hjemmesiden på den bedst tænkelige måde. For vi har en masse forskellige måder at gøre det på og det er vidt forskelligt fra webshop til webshop hvordan de tackler dette problem. Man står mellem kategorier, produkter i varianter, Filtrering, tags osv. Der er en masse måder at bygge sin webshops navigering op på, men samtidig skal man hele tiden have SEO i tankerne også. 

Vi har leget lidt med filtrering og så filtrerings links oppe i vores hovedmenu, men det gør at vi ikke kan få lov og lave seo på forskellige kategorier, endivdere står vi med et problem hvis vi laver kategorier og så filtrering i hver enkelte kategori som man ser på proshop og whiteaway. Fordi vi gerne vil vise de forskellige serier der høre sammen men samtidig også gerne vil vise en hel kategori. Så hvis vi skal have produktet i 2 forskellige kategorier får vi dublicated content. 

Det jeg egentlig bare gerne vil høre jer alle sammen om er. Hvordan tackler i derude som har webshops hele den her navigering/sortering af webshoppen og stiller jeres produkter op, så det både er nemt for kunden men også bliver SEO venlig. Jeg vil bare gerne have en debat i gang omkring dette emne fordi jeg tror der er rigtig mange derude som står i samme sko som os når det kommer til at bygge en webshop op. 

Håber i vil være med til at dele ideer og måske finde frem til den bedste løsning :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at svare på.
Det hele kommer an på hvilke produkter der er på siden, hvor mange produktkategorier der er, hvor mange forskellige mærker der er.

Havde jeg måske 3 forskellige produktkategorier ville jeg nok sætte dem direkte i menuen, og så kan man evt. Sortere derfra hvis der er mange produkter.


Har jeg rigtig mange forskellige produktkategorier, så ville jeg nok lave et menu punkt der måske havde overkategori eller ordet "shop" og så derefter lave den lidt Amazon.com agtig med en sidebar.



Men det er meget forskelligt fra person til person hvordan man vil gøre det.

Det bedste man kan gøre er at splitteste det.



Håber det hjalp lidt.

Mvh
Mathias

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)