Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Dørmands virksomhed hvor og hvor ledes hjælp søges og tages i mod med kys hånd ! :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folket :)

Jeg står i den situation at jeg gerne vil starte min egen Dørmands virksomhed/firma op men er helt på bar bund med hvordan og hvor ledes jeg har sat og læst en del forskellige forums med hvordan man kan gøre osv osv osv men tænkte nu prøver jeg lige selv en gang og spørge ind til tingene en gang så mine spørgsmål kommer her :)

Jeg ved der er en stor kamp mellem dvs firmaer rundt omkring i landet men jeg lægger mærke til at det er VAGT virksomheder som har denne kamp og jeg ønsker ikke at min virksomhed hvis det vel og mærket bliver det skal være VAGT men en Dørmands virksomhed :)

Grunden til jeg enlig fik tanken om at starte noget op er fordi jeg tit oplever de forskellige firmaers være måde og deres medarbejdere så jeg vil sætte fokus på venlighed og udstråling i mit hvis det endelig er :)

Skal man have et CVR nummer / virksomhed for at det skal kunne lade sig gøre ?

Hvad med forsikring af ens medarbejdere + en selv hvordan og hvor ledes der ?

Løn hvordan og hvor ledes ?

Få sat aftaler i hus / skrive kontrakter både kunde og medarbejder ?

Tøj til medarbejdere kender i nogle gode folk som kan lave evt logo ?

Radioer til medarbejdere ?

Faktura hvordan og hvor ledes ?

Hvad virksomheds form skal det oprettes under via hjemmesiden virk ? 

Navn til firma ?

Logo ? 

Alt i alt søger jeg noget mere info omkring dette så håber i kan hjælpe :)

P.S har naturligvis selv Dørmands beviset / Kort :)

Vh Simon Nielsen :)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en PB så hjælper jeg dig ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da jeg var yngre stod jeg i døren i 10 år, det var før folk løb rundt med pistoler og man sparkede ikke hinanden i hovedet når

folk lå ned. Dette har ændret sig meget, da jeg stadig kender en del dørmænd. Der er mange nu som har skudsikre veste på

for at beskytte sig mod knivstik osv osv.

1. Lav et IVS

2. Søg for at have orden i papirene, fakturaer, regninger osv. Diniro er udemærket og gratis til en vis omsætning.

3. Forsikring, jeg er ikke sikker. Da jeg arbejdede var det op til en selv at få det ordnet.

4. Løn, kan laves på mange måde, personlig faktura fra dørmanden (B-Indkomst). Hvis du skal håndtere løn som ansatte er det 

kompliceret.

5. Radioer, mmm, det ved jeg ikke. Men jeg ser mange som har det. Dengang var det stedet som håndterede dette.

6. Faturaer, dette er lige ud af landevejen. Forhandling med stedet, tilbud, ordrebekræftelse, kontrakt, faktura.

7. IVS er det nemmeste lige nu i Danmark. Det kommer automatisk ind i virk.dk

8. Navn og logo. Jamen du må være kreativ og finde ud af dette selv :)

Lav en simpel hjemmeside, jeg kan anbefale one.com, som har mange gode templates og er meget billige. Ikke tag et .dk

domain, men f.eks. .net eller. eu. Hvis du tager .dk skal du kæmpe med nørder og idioter i hostmaster.dk. De er så langt ude

og totalt bagud.

Lav en facebook side og google business side, samt instagram, og hvis du kan nogle YouTube video.

Boost dine Facebook side til relevant målgruppe.

Håber dette kan give inspiration. :)

Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Appinvent.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg har selv været i vagtbrancen i 12 år, hvor jeg de 5 af årene har været chef. Jeg kender vagtbrancen på godt og ondt.

Det er lidt omstændigt at starte vagt virksomhed, men ikke umuligT. der er mange vagt virksomheder i Danmark, da jeg talte sidst, var der 400, dog er en del af den enkeltmandsvirksomheder. Men det gør at der er hård konkurrence på markedet. 

Ud over at du skal have registreret din virksomhed som alle andre virksomheder, så skal du have en snak med rigspolitiet, og de skal godkende din virksomhed. De skal blandt andet se dine uniformer, for som du nok ved skal de overholde nogle regler, således at der ikke er for meget sort på dem, så de kan forveksles med politiet. De skal også høre lidt om de opgaver du har tænkt dig at løse. 

Du skriver at du har vagtuddannelsen, men hvor længe har du arbejdet som vagt? Jeg vil anbefale dig at få nogle års erfaring med de forskellige grene inden for vagtbrancen, inden du starter.

Måske skal du også starte med kun dig selv

jeg kan hjælpe dig med at lave et logo og hvad navnet angår skal det være noget der giver mening for dig, men det lyder til at du har forstået at vagt branchen er en service brance, derfor ville det være nærliggende at kalde det noget med "service" jeg laver også gerne en hjemmeside til dig. Og når du kommer så langt at du får opgaver og ansatte kan jeg hjælpe dig med at skrive forholdsordre. 

Hvad udstyr du skal have kommer and på, hvilke opgaver du vil løse, det kan være alt fra en bil, til radioer og håndjern. Jeg kan i den forbindelse henvise til www.vagtshop.dk ,men skal du lave simple butiksdediktiv opgaver behøver du ikke så meget.

Hvad løn angår så er det jo vagtbrancen helt store akilleshæl. For som før omtalt er der mange vagt virksomheder, også flere end der er opgaver til, så der sker det at firmaerne underbyder hinnanden, men ejerne skal nok tage det de vil have, så der er kun vagterne til at betale. Så hvis du vil være en af de pæne drenge tegner du en overenskomst med vagt & sikkerhedsfunktionærens fagforening. Men når det er sagt, tror jeg ikke at du skal regne med at du kan ansætte folk fra første dag, kør virksomheden selv et år eller to, start det som en enkeltmansvirksomhed, det gør det også lidt lettere rent regnskabsmæssigT, så kan du bruge tiden på at skabe gode kontakter, for det får du brug for. 

Du kan også tilbyde dig som underleverandør til andre firmaer, det er en god måde, hvorpå du skaber gode kontakter, og lære en masse. 

En faktura ser ud som de gør i alle andre virksomheder, dog kan der være nogle ting i forhold til, hvis du har kunder som er en offentlig enstans.

Hvad angår forsikringer, skal du have en lovpligtig medarbejderforsikring, det kan de også fortælle mere om i vagt forbundet. Hvad angår dig selv har du ikke pligt til af forsikre dig, hvis du ikke vil.

Håber at dette var svar på nogle af dine spørgsmål, og som sagt hvis du skal have hjælp til hjemmeside, logo og forholdsordre er du velkommen til at kontakte mig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dan's Svar synes jeg er utrolig nyttigt. Mange ting som har ændret sig siden jeg var dørmand kan jeg se. Så lyt til ham.

Fra Risskov
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan :)

Jeg siger rigtig mange tak for dit svar når du nu siger at det er omstændigt at starte en virksomhed dog ikke vagt men dørmands virksomhed jeg ved ikke om det skal være en vagt virksomhed nu når jeg kun er ude på at vi er dørmænd som skal arbejde kan du så ud dybe det for mig en gang :)?

Når nu virksomheden skal Åbnes / Registreres skal det så være en enkeltmands eller ivs som nævnt lidt højere oppe i tråden ? og hvad firma kode skal man vælge evt når man når så langt :) ?

Jeg skriver jeg har Dørmands beviset / Kort ikke Vagten jeg har arbejdet som Dørmand siden jeg var 18 er 21 nu grunden til den ide med alt det her er fordi jeg har oplevet de fleste steder (Primært Århus) at folk kommer hen og siger ej hvor fedt en Dørmand der snakker og byder folk velkommen osv osv og det varmer jo naturligvis så dejligt og føler jo så det er en mangel vare derfor kom den ide med firma fordi hvis folk kan bruge det jeg har og kan finde med arbjedere med samme uden at skulle stå og se stor og farlig ud så vil det jo kunne være et stort + både for os & kunden i sin helhed tænker jeg :)

Hvordan kan jeg starte kun med mig selv ud dyb gerne :) ?

Det lyder jo super fedt at du kan hjælpe med det praktiske det takker jeg gerne ja til og vil gerne lære dig bedre og kende for så en dag og kan side evt over en kop kaffe og få snakket det igennem og ja jeg har nemlig forstået at det er en service brance hvilket mange åbenbart ikke har :)

Glæder mig til at høre fra dig vh Simon :)

 

Fra Risskov
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas :)

Det vil jeg da gøre :)

Vh Simon :)

Fra Risskov
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hagbart :)

Har sendt dig en PB :)

Vh Simon :)

Tilmeldt 8. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Appinvent.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Ok så havde jeg ikke lige læst rigtigt.

Du har et dørmansbevis fra AMU, hvilket jo kun giver dig ret til dørmansarbejde. 

Jeg er ikke sikker på om man har lavet loven om, men det har været sådan, at hvis du ville starte en dørmansvirksomhed krævede det ikke en godkendelse af rigspolitiet. Men jeg ved også at man overvejede at lave om på den lov. Derfor syntes jeg at du skal tage kontakt til rigspolitiet, de kan fortælle dig det.

Hvad angår virksomheds for og brancekode er det den der hedder private vagt og- sikkerhedstjenester 80.10.00. 

det kan være meget fornuftigt at starte et IVS men vær opmærksom på den tvungne opsparing på 25 % af det årlige overskud, indtil du rammer de 50.000 kr. Derefter kan du så blive et APS.

Glem det med at strate alene, det er dumt at stå i døren alene.

Udstyr skud og stilsikker vest og radio, det kan du købe ved vagtsshop.dk de sælger også til politiet, de kan give dig en god rådgivning og det er kvalitet det de har. 

Til sidst vil jeg gerne have dig til at tænke over om det kunne være en god idé for dig at tage 3 uger mere og så få vagtbeviset, det vil klart stille dig stærker. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)