Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig røvrendt... Domæne køb

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er, 

Søger lidt, råd og vejledning vedr. domæne køb.

Jeg har netop købt et domæne på auktion "konkurser". Jeg køber smaahjerter.dk og skal betale over 10k for domænet alene. Jeg finder ud af, og inden jeg underskriver købsaftalen at der findes et par andre domæner småhjerter.dk, smahjerter.dk etc. Jeg forhører mig om disse følger med, da jeg mener at det ligesom høre med, da de ikke rigtig kan sælges uden at skade en eventuel forretning som jeg ville drive udfra smaahjerter.dk

Jeg får beskeden om at kurator, ønsker at sælge småhjerter.dk på auktion. Idag D.14 September ligger der så to nye auktioner "småhjerter.dk" og "smahjerter.dk". Jeg nægter selvfølgelig at underskrive købsaftalen, da dette kvæster den påtænkte forretning fuldstændig. Da jeg mener at de tre domæner har alt for meget tilfælles. 

Jeg søger enlig blot lidt råd og mener det er dårlig skik at sælge den samme varer hele 3 gange- og at værdien på hoveddomænet forsvinder fuldstændig heraf. 

Lad mig få lidt inputs :o På forhånd tak. 

Mvh, Daniel

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du må ikke sætte danske domæner til salg. Så hvis du er hurtig og laver en sag via domæne klagenævnet kan du muligvis få overdraget det gratis. Det er sådan med .dk domæner at man kun lejer dem og ikke kan eje dem på samme måde som andre TLDer

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan som jeg forstår det, så har du købt et domæne via auktion. Og det har du fået/eller får er måske retter sagt.

Mener ikke at man kan kræve at de andre domæner følger med. Det er 100% op til kurator, om de vil kører 3 auktioner eller en samlet. De har så valgt den først løsning, kan jeg næste gætte. Så er det dit eget ansvar og tjekke om på sådanne ting.

Om det er dårlig skik er svært at sige. Personligt synes jeg ikke kurator har gjort noget forkert, ud fra det du har beskrevet.

vh

Henrik

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god ting at du ikke skrev under, da det nok ikke havde skabt mere konkurrence men lidt ville være at skyde sig selv i foden.

Syntes det er ekstremt dårlig stil at de ikke ville give dig de andre domæner med, da det mere eller mindre hører sammen med at sælge et for 10.000.

Kan du ikke selv komme på et ligeså godt domæne til din forretning/idé?

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis E.R Pedersen:
Syntes det er ekstremt dårlig stil at de ikke ville give dig de andre domæner med, da det mere eller mindre hører sammen med at sælge et for 10.000.

Ja  dårlig stil - men kurator har kun en tanke (og en opgave) og det er at få solgt tingene i boet bedst muligt økonomisk.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ja  dårlig stil - men kurator har kun en tanke (og en opgave) og det er at få solgt tingene i boet bedst muligt økonomisk.

Sandt nok, men er stadig sørgeligt at man ikke kan tænke lidt mere menneskeligt. Håber han finder på et bedre domænenavn!

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DennisW:
Man må ikke sætte danske domæner til salg. Så hvis du er hurtig og laver en sag via domæne klagenævnet kan du muligvis få overdraget det gratis. Det er sådan med .dk domæner at man kun lejer dem og ikke kan eje dem på samme måde som andre TLDer

Lidt smart at sælge 3 .dk domæner, som kan købes for 45.- kr./stk. Hvis der var et komplet Webshop incl. var det en hel anden sag.

Vent med at købe til de blive ledig, eller find et bedre domæne til dit projekt for 45,- kr.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet er under konkurs, så vent du bare til han ikke betaler for sine domæner, og så har du dem stort set gratis, hvis der allerede ikker betalt for dem, skynder du dig at stille dig i kø hos dk-hostmaster.dk og hvis du er den første i køen, så er det dig der får domænet.

Men ud fra et salg hvor der følger en fungerende side med, køber du kun det i har aftalt, selv om der er mange varianter og han ejer dem. så han kan sælge dig 3 domæner af samme navn i forskellig variant, til 10.000 kr. hvis han vil, SÅ længe der er en side på hver domæne navn, ellers klager du til dk-hostmaster.
Du kan dog ikke tvinge domænet ud af ham, da han kan bruge de forskellige domæner til emails, men hvis han ikke gør, er de hurtigt tabte for ham.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

DVS. at du må aldrig købe et domænenavn UDEN der følger en fungerende side med (ved ikke helt med email adresser), så du skal have hoved siden med i handlen (ikke webhotellet) og så kan du jo tjekke op på om der ligger hjemmesider på de andre domæner bagefter. men som sagt må han godt bruge dem til mails, og vist ikke sælge dem, da du hos dk-hostmaster ikke må sælge et domæne du LEJER hos dem, så et salg er en hjemmeside du køber og ikke domænet, hvis han kun vil sælge domænet så skriver du straks en klage og du vil i de fleste tilfælde få medhold, hvis du kan dokumentere at han har prøvet at sælge dig et domæne UDEN side, da et domæne ikke kan købes, det er hjemmesiden han sælger MED domæne.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)