Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra advokat om varemærkekrænkelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået et brev om varemærkekrænkelse, det drejer sig om et bestemt "ord" jeg har anvendt i mine annoncer.

Jeg er blevet bedt om at lukke annoncerne og fjerne varen fra min hjemmeside. Hvilket jeg så har gjort.

Advokaten beder mig så om at underskrive brevet så advokatens klient formelt får en garanti for, at jeg ikke længere anvender "ordet”.

Mit spørgsmål er så, skal jeg underskrive det?

Håber der er nogen som kan hjælpe, da det er en ubehagelig situation at være i. Jeg har ikke noget stort firma, men laver smykker i min fritid, som jeg så sælger via trendsales og min hjemmeside.

Mvh

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på du ikke skriver under på at du har gjort noget retsstridigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Husk at firmaer bruger alle tricks i bogen. Du skal bede om dokumentation fra denne advokat om at de ejer dette

"ord" eller varemærke. Fordi han er an advokat skal du ikke blive nervøs. De har ikke flere rettigheder end os.

Jeg har været i tilsvarende sager og blot bedt om dokumentation men aldrig modtaget det, derfor fortsat med

at bruge "ordet".

Thomas
[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis "ordet" er noget du kan se er et registreret navn eller varemærke - eller let selv kan genkende er det - så er det jo med at holde op. Du skal ex ikke bruge ordet Pandora om dine smykker for nu at være tydelig

Du kan jo- hvis ikke det er tydeligt nok at du har nappet et varemærke/ ord? roligt bede om forklaring på hvorfor du ikke må bruge det og bevis for evt registrering eller brug af navnet/ordet? i samme sammenhæng og markede, men svare, at du da bestemt ikke ønsker at krænke nogen rettigheder, så du har taget det af dit materiale - og ikke sætter det på igen, hvis du modtager den ønskede dokumentation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med John.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve "ordet" er registreret i et register og klienten står som ejer af "ordet". Så brevet er sandt.

I brevet står der bl.a.:

"Produktionen og salg af smykkerne under navnet "X" er derfor i strid med min klients varemærkerettigheder.

Jeg tillader mig at gå ud fra, at I ikke har været bekendt med min klients rettigheder, derfor er min klient indstillet på ikke at foretage videre i sagen."

Jeg skal så sørge for at annoncer osv. lukkes inden 8 dage. 

Videre står der:

"Jeres bekræftelse herpå kan evt. ske ved en passende påtegning på brevet som returneres til mig"

Gør jeg ikke ovenstående ser de sig nødsaget til at indlede en retssag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at rådgiver når vi ikke har alle detailer og navne osv. Men jeg mener umiddelbart ikke

du skal være nervøs. Men igen, for at gå i detailer skal alle oplysninger op. Du er velkommen til at

ringe til mig, hvis du ikke vil op med alle detailer her i åben forum, hvilket er forståeligt.

[Signatur med link udenfor signaturfelt fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis "ordet" er noget du kan se er et registreret navn eller varemærke - eller let selv kan genkende er det - så er det jo med at holde op. Du skal ex ikke bruge ordet Pandora om dine smykker for nu at være tydelig

Du kan jo- hvis ikke det er tydeligt nok at du har nappet et varemærke/ ord? roligt bede om forklaring på hvorfor du ikke må bruge det og bevis for evt registrering eller brug af navnet/ordet? i samme sammenhæng og markede, men svare, at du da bestemt ikke ønsker at krænke nogen rettigheder, så du har taget det af dit materiale - og ikke sætter det på igen, hvis du modtager den ønskede dokumentation

vh John Hannover

Okay :)

Jeg har lukket de pågældende ann. og fjernet "ordet" fra min hjemmeside. Jeg var nemlig ikke klar over at der var nogen som ejede rettighederne over "ordet", da jeg kan se der også er andre som anvender det.

Men jeg har selv fundet "ordet" på Patent- og Varemærkestyrelsens hjemmeside, så er godt klar over nu at jeg ikke må anvende det.

Så jeg kan fint underskrive brevet så de har min underskrift på at jeg ikke vil bruge "ordet" i fremtiden?

Mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dreamydesign:

Cookie - John Hannover:

hvis "ordet" er noget du kan se er et registreret navn eller varemærke - eller let selv kan genkende er det - så er det jo med at holde op. Du skal ex ikke bruge ordet Pandora om dine smykker for nu at være tydelig

Du kan jo- hvis ikke det er tydeligt nok at du har nappet et varemærke/ ord? roligt bede om forklaring på hvorfor du ikke må bruge det og bevis for evt registrering eller brug af navnet/ordet? i samme sammenhæng og markede, men svare, at du da bestemt ikke ønsker at krænke nogen rettigheder, så du har taget det af dit materiale - og ikke sætter det på igen, hvis du modtager den ønskede dokumentation

vh John Hannover

Okay :)

Jeg har lukket de pågældende ann. og fjernet "ordet" fra min hjemmeside. Jeg var nemlig ikke klar over at der var nogen som ejede rettighederne over "ordet", da jeg kan se der også er andre som anvender det.

Men jeg har selv fundet "ordet" på Patent- og Varemærkestyrelsens hjemmeside, så er godt klar over nu at jeg ikke må anvende det.

Så jeg kan fint underskrive brevet så de har min underskrift på at jeg ikke vil bruge "ordet" i fremtiden?

Mvh

Jeg antager, at der i erklæringen står noget med, at du afholder dig fra at bruge ordet i fremtiden, hverken i annoncer, om produkter mm? Det er ihvertfald det, der typisk står.

Årsagen til at advokaten vil have denne underskrevet er, at de så kan komme efter dig med dobbelt krænkelse, såfremt du i fremtiden ikke overholder loven. Dvs så ender du med at skulle betale for den nye krænkelse, samt denne hvor du har fået en advarsel.

Umildbart kan du roligt underskrive erklæringen, men tjek den lige igennem, således du ikke skriver under på et eller andet helt vildt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Tusind tak for alle jeres svar.

Der står faktisk i brevet at"... såfremt I inden 8 dage fra dato meddeler, at I ophører med at producere og sælge det omtalte smykke, samt fjerner opslag på Trendsales og Facebook herom. Jeres bekræftelse herpå kan eventuelt ske ved en passende påtegning på nærværende skrivelse, som herefter returneres til mig."

Og i min korrespondance med advokaten får jeg at vide at det kun er "ordet" og ikke selve smykket, jeg overtræder varemærkerettighederne med. Så tror jeg venter med at skrive under, indtil jeg har spurgt om dokumentation for rettighederne til smykket (for det er jeg ret sikker på klienten ikke har, da lignende smykker laves af andre store virksomheder).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)