Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BIlkøb på papegøje plader

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene du blot bogfører momsen og kun momsen direkte på købsmoms og mellemregning til dig selv (eller tilgodehavende under kortfristet gæld hvis du er selskab) (går du fra du betaler regningen selv)

Jeg må dog råde dig til at enten se andre svare samme - eller få det checket


Overvej plus som minimum her - så du ikke står med fejl og problemer, hvis ikke du vil lade en ekstern bogholder køre det for dig - og få kontrolleret at du har gjort alt korrekt med papegøjen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt skat. Men jeg spørger hvordan jeg bogfører det i dinero hvis nogen kender det program

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo det jeg svarer på - direkte på købsmoms med selve momsen og ikke andet af regningen og modkonto mellemregning - eller hvis du udbetaler direkte til dig selv - bank som modkonto i kredit

Du har selv købt bilen med moms går jeg ud fra og betaler selv regningen og driver personlig virksomhed - Du får så bare momsfradraget i virksomheden (og pengene svarende til momsen ud til dig selv når du vil) + fører kørebog og får fradrag for statens takst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kan nøjes med at lave en konto i kontoplanen på de udgifter du har på bilen der er momsbelagt.

Så bogfører du det ligesom du ville have bogført et andet køb og trækker momsen fra. Hver måned (eller ved årsafslutning) bogfører du det kontoen står på væk (kredit) og debiterer din egenkapital (på hævet privat).

Således kommer den med i din momsindberetning og du fjerner skattefradraget (som også er det du skal).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Hejsa

Du kan nøjes med at lave en konto i kontoplanen på de udgifter du har på bilen der er momsbelagt.

Så bogfører du det ligesom du ville have bogført et andet køb og trækker momsen fra. Hver måned (eller ved årsafslutning) bogfører du det kontoen står på væk (kredit) og debiterer din egenkapital (på hævet privat).

Således kommer den med i din momsindberetning og du fjerner skattefradraget (som også er det du skal).

ja giver samme resultat. Må han ikke bare bogføre momsen direkte på købsmoms og så mod mellemregning/bank til ham selv?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det giver jo som du siger det samme.

Jeg skal ikke kunne sige om det giver nogle udfordringer med Dinero's automatiske momsblanket. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)