Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Colombia

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

(Nu fandt jeg så ud af hvordan man laver indlæg)

Jeg er helt ny her, og håber at der måske er nogle der vil give et godt råd.

Jeg bor pt i Colombia og har set mig varm på at importere en bestemt frugt i frossen tilstand til DK, samt evt en meget lækker colombiansk yoghurt.

Jeg har to colombianske kontakter og to danske kammerater som gerne vil lege med, og har været i kontakt med fabrikker og leverandører i Colombia, men altså; jeg er helt på bar bund. Til en start har jeg registreret en enkeltmandsvirksomhed og sat mit første "nul" i momsregnskabet.

Så ja, hvis i har et par gode råd, vil de være kærkomne :)

Et hovedspørgsmål - for lige at kigge på om det overhovedet kan betale sig: Hvor meget vil jeg skulle påregne at betale i moms og skat? Hvis man feks helt firkantet forestiller sig at jeg kan købe en yoghurt for 5 kr og sælge den for 10? 

Og kan i evt anbefale mig en bog eller nogle links hvor jeg kan kigge nærmere på mine muligheder og udfordringer?

Mvh Jakob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du virkelig skal gennemtænke din ide igen, da du helt glemmer alt hvad der hedder fødevaresikkerhed og tilladelse til import af fødevare, transport, told osv.

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg har nu været i kontakt med Fødevarestyrelsen osv, og har kigget på fødevaresikkerhed og regler for de forskellige typer af fødevareimport, samt tilladelser. Men tak. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Millung:
jeg har nu været i kontakt med Fødevarestyrelsen osv, og har kigget på fødevaresikkerhed og regler for de forskellige typer af fødevareimport,

Det var jo så ikke lige til at læse ud fra det du skrev i dit indlæg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)