Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke virksomhed og avanceopgørelse :-/

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino's

Jeg overvejer at lukke min webshop, men det hele ser indviklet ud. Mit varelager består af kjoler og sko og makeup. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an med avanceopgørelse.

varelageret har værdi af 18000 kr . jeg vil sælge ALT til mig selv. Hvordan gøres det nemmest? Skal jeg virkelig sælge hver eneste kjole osv? tøjet osv har jo mistet meget af værdien.

nogle har eksempel på avanceopgørelse for tøj webshop ? 

Hvad med moms

Stressende :-//

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CA2007:

Hej amino's

Jeg overvejer at lukke min webshop, men det hele ser indviklet ud. Mit varelager består af kjoler og sko og makeup. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an med avanceopgørelse.

varelageret har værdi af 18000 kr . jeg vil sælge ALT til mig selv. Hvordan gøres det nemmest? Skal jeg virkelig sælge hver eneste kjole osv? tøjet osv har jo mistet meget af værdien.

nogle har eksempel på avanceopgørelse for tøj webshop ? 

Hvad med moms? 

Stressende :-//

ja du skal sælge det hele til dig selv (eller andre) til præcis den indkøbspris du har givet for det - hverken mere eller mindre

Momsen er en kende mere besværlig - idet den er 100% af momsen i anskaffelsesåret og så 20% ned hvert år til den år 6 er 0%

Du skal også sælge alle andre aktiver til dig selv uanset de er straksafskrevet osv. Overvej lige at lade en økonomikyndig føre dig igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften 

Har lige brug for hjælp. Jeg lukkede min enkeltmandsvirksomhed i december 2016.

Jeg har købt/overtaget varelageret og nu er der tid til at selvangive. Men hvor  skal jeg skrive købeværdien af varelager? Hvilken rubrik ? skal den føres som underskud ? hjælp !!

Jeg har for at selvangive snarest, for at kunne åbne for min mands årsopgørelse :-/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du selvangiver, så sætter du kryds i at du har lukket virksomhed under året og så kommer der felter frem til det du har købt ud af aktiver mm
Selve resultatet som jo bliver påvirket af dine køb, står hvor det altid har i 211/212 - det er blot nye ekstra rubrikker som du får pllads til og skal udfylde, når du lukker

vh John Hannover -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du selvangiver, så sætter du kryds i at du har lukket virksomhed under året og så kommer der felter frem til det du har købt ud af aktiver mm
Selve resultatet som jo bliver påvirket af dine køb, står hvor det altid har i 211/212 - det er blot nye ekstra rubrikker som du får pllads til og skal udfylde, når du lukker

vh John Hannover -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John :-)

Der står i forklaring til rubrik 71, at man skal huske at have værdien af varer osv med i opgørelsen af virksomhedens over /underskud.

Jeg føler mig blank lige nu. jeg har selv beholdet/købt varelager . Der har ikke været aktivitet i virksomheden hele 2016. Virksomhed lukket i dec 2016.

jeg kan ikke helt vurdere om værdippgørelsen skal stå i rubrik 111 eller rubrik 112. jeg kan hellere ikke finde rubrik 211 eller 212 i selvangivelsen :-/ der kommer ikke felter ud når jeg trykker lukket virksomhed 

mvh

celine 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lidt underligt. Altså du har købt varelageret til indkøbspris + moms selv - og det indgår jo så bare i virksomhedens resultat til rubrik 111 og 112 - (211 og 212 er som jeg lige husker forskud) Du har så som du skriver, når du skriver lukket virksomhed - en række punkter hvor du separat skriver det du har taget ud som værdi som jeg lige husker det)
Selve resultatet er i 111/112 inkl. salget til dig selv af alle aktiver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Fra  PlejeProdukter.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udfyldt 111 med årets resultat og 112 med 0,-

Jeg har heller ikke 211 og 212 på min selvangivelse.

Dertil kommer der heller ikke nye felter frem når jeg trykker at virksomheden er ophørt i 2016.

Med Venlig Hilsen | Kasper Hvid Voldstedlund | Plejeprodukter.dk | Aloe Vera Drik fra LR på Plejeprodukter.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

igen:  211 og 212 er forskud så de skal ikke komme men du skal få ekstra felter når du trykker ophørt i 2016 - prøv en anden browser eller kontakt f.eks. www.regnskabsskolen.dk  som lige kan klare den for dig mod en betaling

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle tre
CA 2007 og qasper fandt i de ekstra rubrikker John snakker om? Jeg har nemlig også lukket min virksomhed, men kan kun finde 111 og 112. Jeg har ikke skulle udfylde andet end jeg har skulle gøre ved andre årsopgørelser - jeg har kun skulle vælge virksomheden er lukket (eller hvad feltet hedder).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)