Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træls oplevelse med Freelancer vedr. Wordpress programmering

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har for 3-4 måneder siden indgået samarbejde med freelance virksomhed her fra Amino, om implementering af diverse elementer på et nyhedssite, som jeg er igang med at opsætte for en samarbejdspartner.

Opgaven: [Link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud]

Der blev lovet guld og grønne skove - men selv efter 4-5 indledende emails, hvor jeg lagde meget vægt på at opgaven skulle løses med fuld tanke for funktionalitet - hvilket blev accepteret, er resultatet blevet alt andet. Hele siden er som et skrøbeligt korthus, vi kan ikke længere hverken ændre det ene eller det andet - f.eks indsætte en shortcode på forsiden, uden at det enten ikke virker, eller at hele den originale skabelon  går grassat ( Han har tydeligvis ændret hjemmesiden for at få den til at matche til hans kode, fremfor at få koden til at matche til hjemmesiden...) At dele af opgaven slet ikke er blevet løst er en anden side af sagen... Jeg er blevet nød til at opgive på flere områder.

Med de 120 emails jeg har sendt vedr. rettelser, anvisning og korrektur, er det selvfølgelig en fuldstændig øv-oplevelse - fuldstændigt uacceptabelt.

Der er indgået et samarbejde hvor han har stillet garanti for funktionaliteten. Der går nu flere dage mellem hver respons, og ofte er det et retur-spørgsmål, blot for at trække tiden ud tænker jeg. Vi er snart 4 måneder inde i samarbejdet, og projektet skulle være lanceret for 2 måneder siden - og vi venter stadig på at implementeringen bliver færdig. Jeg må jo nok erkende, at det nok ikke sker, specielt da virksomheden nu har sagt at "det ikke kan lade sig gøre" at indsætte shortcodes i et tekstfelt på forsiden.... Altså - hvad f.... er meningen?

Burde han ikke lave en tilbagebetaling af økonomi, når opgaven ikke bliver løst som aftalt?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo det burde han jo nok.

Der må være en procedure for uoverensstemmelser som den du beskriver hvor man kan klage til en instans hvis ikke virksomheden leverer det aftalte... Nogen der ved noget om det? :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også selv efterlyst tidligere Wink

Lidt ligesom i håndværkerbranchen, hvor der kan afholdes Syn og Skøn

Men desværre tror jeg ikke noget sådan forfindes i on-line verden. Wink

Og netop derfor er der er så meget dårligt arbejde, og plat og svindel, inden for områdetWinkNo

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en interessant udfordring. Send mig gerne en besked hvis du mener i har brug for nye øjne. 

Angående dit spørgsmål - komplet umuligt at vurdere jeres aftale udfra det du skriver. Jeres freelancer kan jo mene han har løst opgaven, og at i efterfølgende bare er brokkehoveder. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget svært at vurdere udfra hvad du skriver. Jeg får den tanke, at hvis du har været lige så "ulden" i kommunikationen med din udvikler, så bærer du en stor del af ansvaret for, at opgaven ikke er løst tilfredsstillende.

Jeg kan se ud fra jeres opgve, at han har skulle opsætte temaet og oprette faste sider, og at I efterfølgende (selv?) har skullet levere indholdet (artikler/indlæg). Dét er i sig selv problematisk. Et nyhedstheme som "Herald" er helt bundet op på indholdet. Man kan sige, at indholdet skaber (især) forsiden, og dermed kan det være meget svært for jeres udvikler, at opsætte themet, uden at artklerne allerede ER lagt ind og kategoriseret.

Kapteina:
Med de 120 emails jeg har sendt

Du mener simpelthen, at din udvikler skal holde styr på 120 mails med anvisninger og rettelser? Tja, den slags gør man altså ikke til folk som arbejder på timeløn Wink Jeg mener det er respektlløst overfor din udvikler, at kommunikere på den måde, men ufattelig mange gør det; sender en mail hver eneste gang de opdager en fejl som skal rettes.

Du skal sende ÉN mail med samtlige rettelser.

Hvad er der for en shortcode I ønsker indsat på forsiden? Det burde være rimeligt nemt, men det kommer an på mange ting, så igen, det er umuligt, at vurdere om du har ret.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opgaven ændrede lidt karakter, daj eg faktisk selv opsatte hele skabelonen og lagde artikler og kategorier ind, inden han startede...

Så alt var faktisk klar til at han bare skulle lave hans tiltag. Jeg klarede min del på 7 dage - han er nu 4 måneder inde i hans del...

De 120 emails er fordel på 4 måneder... Jeg prøvede nemlig først at lave en liste med rettelser - den første havde 29 punkter. Han rettede et af punkterne og skrev tilbage: " Så er det fixet" ... det prøvede jeg 5-10 gange. Faktisk har jeg igen og igen skrevet uddybende emails, og fået 1-2 linjer retur hver gang, og ofte tåbelige spørgsmål, for at trække tiden ud således at jeg bliver træt af den "fri korrektur" aftale vi har indgået, og altså finder en ny udvikler.

Problemet er, at han har rettet i noget af det grundlæggende CSS for selve skabelonen, således at det ikke længere er MULIGT at indsætte shortcodes på forsiden - overhovedet.

Man kan simpelthen ikke, i pagebuilderen, indsætte et tekstfelt og så indsætte shortcodes deri, fordi hans tiltag begrænser dette. Derudover, hver gang jeg tilføjer en kategori eller andet på en underside, så floater indholdet ikke rigtigt, og det kræver altså at han manuelt skal ind hver gang jeg laver en lille ændring, for at få det hele opsat korrekt - det er jo umuligt at fortsætte udviklingen på sitet med sådan en amatørløsning..... Altså helt reelt set, så har hans tiltag fuldstændigt ødelagt den overordnede funktionalitet i skabelonen., og det kræver nu at han er ind over hver gang der skal foretages bare den mindste ændring.

Så nej - det er ikke særlig let noget som helst, sådan som situationen er lige nu er det faktisk umuligt.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Faktum er nok bare at en stor del (dog ikke alle) af de freelance programmører der byder på opgaver på Amino Freelance, har deres primære erfaring indenfor opsætning af standard templates og installation af plugins. Måske med smule selvlært erfaring i at 'hacke' features ind hist og pist.

Langt størstedelen af de professionelle programmører/bureauer jeg kender kunne ikke drømme om at byde på en opgave herinde, fordi prisniveauet er så lavt, at det ikke kan betale sig for en professionel programmør at udføre opgaven. Samtidigt søger de fleste opgavestillerne også den lavest mulige pris, hvilket også gør at de professionelle ikke kan være med. Men pris og kvalitet (og hastighed) hænger normalt sammen, man kan selvfølgelig være heldig eller uheldig i sit valg alligevel.

Det lyder på det du skriver til, at din freelancer ikke har den nødvendige erfaring til at kunne løfte din opgave. Så på dit oprindelige spørgsmål må svaret må være, at du burde nok afslutte samarbejdet og få en hel eller delvis tilbagebetaling at det du har givet for det (du har vel selvfølgelig ikke betalt det hele på forhånd og har en form for kontrakt?).

Du kan så overveje om det giver mening for en ny programmør at sætte sig ind i det der er lavet, eller om det er bedre bare at starte forfra fra det udgangspunkt der var inden din freelancer gik i gang (du har selvfølgelig en backup eller versionsstyring så det er muligt at gå tilbage, ikk?).

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer.

Tråden er anmeldt for at hænge en navngiven person ud.
Det er i strid med Aminos regler at gøre det. Erfaringerne er, at der altid er to sider af samme sag, og sådanne sager ender ofte med, at de to parter sidder og skyder på hinanden med beskyldninger, som vi andre ikke har en chance for at forholde os til.


Jeg har derfor valgt at fjerne linket til din opgave.

Alternativet var at fjerne din tråd. Den rejser jo en relevant problematik, så det ville være synd blot at fjerne den.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kapteina:
Burde han ikke lave en tilbagebetaling af økonomi, når opgaven ikke bliver løst som aftalt?

Jeres kontrakt/aftale og evt. freelancerens handelsbetingelser er afgørende for hvordan du bør forholde dig.

Ved indgåelse af en aftale er du forpligtiget til at betale og freelanceren er forpligtiget til at levere det aftalte.

Hvis freelanceren ikke leverer det aftalte er denne erstatningspligtig. Dvs. freelanceren skal betale dine tabsposter. Det kan eksempelvis være differencen mellem freelancerens salær og det, som du må betale til en anden for at løse opgaven. Det kan også være tab i forbindelse med forsinket levering.

Hvis det er en opgave til et større beløb og jeres aftale om hvad der skulle leveres er klokkeklar, kan det måske betale sig få en advokat til at forfølge et erstatningskrav. Men det tager tid og koster penge.

Hvis du har ansat en mindreårig uden relevant faglig uddannelse til at løse en kompleks opgave, eller ikke indgået en klar aftale om hvad der skulle laves / virke, bør du rent moralsk tage tabet som lærepenge, og så fremover sikre dig at de freelancere du ansætter, har den faglige ballast som opgaven kræver, og sørge for at udarbejde en kravspecifikation + kontrakt der afgrænser opgaven.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kapeteina

Jeg må nok indrømme at jeg ikke helt 100% klar over hvordan freelance delen af amino foregår, men man giver ikke en eller anden form for accept på at man godkender nogle helt klare regler fra amino, men også fra myndighederne, inden man kan byde på opgaver?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)