Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse og selvstændig bierhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ved at man kan få dagpenge og drive selvstændigt bierhverv, hvis man står til rådighed på arbejdsmarkedet. 

Er der nogen der ved om man kan åbne sin egen butik og samtidig få dagpenge, sålænge man skriver antal timer man har stået i butik?

Hvor mange timer må man stå i butik og få supplerende dagpenge?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er vel ikke noget maximum, men bierhverstimerne bliver modreget time for time.

For en sikkerheds skyld ville jeg spørge hos A-kasse mv.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver svært med en butik, med mindre dens åbningstider ligger uden for normal åbningstid. Du skal nemlig stå til rådighed for fuldtidsarbejde og "bevise" at dit selvstændige bi-erhverv vil kunne foregå sideløbende med et almindeligt arbejde.
Du bliver nok nødt til at vælge hest - men spørg dog i A-kassen. Reglerne kan sagtens være lavet om, siden jeg kendte dem indgående sidst. Jeg har dog svært ved at tro, at de er lavet om til din fordel.
Ordningen med selvstændigt bi-erhverv har til formål at folk som har lidt konsulentvirksomhed ved siden af jobbet eller lidt fritidssalg måske, og som bliver ledige, ikke behøver lukke bixen.
Ordningen er udtrykkeligt ikke en iværksætterstøtte. Hvis dit mål er at skaffe dig selv i job ved at udvikle din virksomhed, mens du får supplerende dagpenge, er du ikke dagpengeberettiget - du skal søge lønmodtager job, eller kvitte dagpengene.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du helt sikkert ikke! Jeg er på den ordning og den er meget rigid. Arbejdsopgaverne skal kunne ligge udenfor normal arbejdstid og må ikke komme i vejen for at du søger arbejde.

Og som Hans siger, er det meget vigtigt at du ikke sætter noget i gang som du skal leve af med tiden, for det er ikke meningen med ordningen, at få dig igang som selvstændig.

Held og lykke med det!

Mette

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)