Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MSN søgning kontra Google

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre end mig der kan se en "markant" søgning/hits via msn.dk??

Vi er på "visse" søgeord pissegodt/super placeret  der i forhold til google.dk, og kan se en opad gående tendens gennem de sidste 3md.Big Smile

Eller er der BARE flere der søger der igennem for at få et "alternativ" mere unikt ren indhold i.f.t google.dk???

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Google Analytics til at se hvor de besøgende på min side www.findbio.dk kommer fra.

Største delen kommer fra Google, hvor siden ligger på side 1 under flere af søgeordene.

Kan gerne sige at jeg har modtaget over 1000 besøg fra Google og kun 28 fra MSN.

Den eneste måde folk finder frem til siden er via. Google.

Så hvis du spørger mig om folk bruger MSN mere end de bruger Google så får du et blankt nej :-)

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ligger du placeret på MSN på dine søgeord - hvis du ligger på side 10, så er det jo nok derfor du ikke får så mange hits fra MSN.

Iøvrigt, så ændrede MSN noget for 2-3 måneder siden, de vendte så at sige hele bøtten på hovedet hvilket betød, at sider der tidligere slet ikke rankede på MSN nu pludselig lå på side 1.

Jeg skrev til MSN for at høre hvorfor jeg pludselig var udelukket af MSN og de indrømmede at de havde tekniske problemer. Det tror jeg personligt stadigvæk de har, jeg kan ihvertfald ikke helt gennemskue hvad de "tænder" på. Er der andre der kan, altså udover keyword-stuffing?

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

jeg sidder til daglig med Yahoo Search Marketing-kampagner som er live, msn yahoo og jubiis udgave af googles adwords. og jeg hører det samme fra flere af mine kunder.

uden jeg er helt sikker, men det er noget jeg har fået at vide af "nørdene" på jobbet; det er noget med at msn har lavet deres webcrawlere om, og de har fået nogle andre prioriteter. derfor vil det betyde at der er nogle der kommere højere op på bestemte søgeord. mens andre som før har ligget rigtig godt organisk, nu ligger på side 4...

kan du se på dine analyser om det er på bestemte søgeord.

Og kan du se om disse søgeord ligger godt på msn?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis det er et link som dette http://search.live.com/results.aspx?q=status&mrt=en-us&FORM=LIVSOP der referer til dig er det IKKE en person som har søgt på din side, men derimod en del af live's kvalitetstest af nettets sider. De sidste 5 måneder har deres såkaldte kvalitetstest fyldt alle mine reference og søgesystemer med bras og synes det et træls. Jeg troede jeg lå skide på godt tilføj, opret, login, status, bruger og mange andre simple søgeord.

I kan læse videre på http://www.blogboing.com/index.php/2007/10/10/stupid-msnbot-formlvsp-and-formlivsop/

Der bliver blandt andet skrevet:

msndude:

Thanks for all the feedback on this thread.

First, we appreciate the concerns and issues that have been raised and apologize for any incovenience this might have caused.

Second, we want to explain what this is all about. The traffic you are seeing is part of a quality check we run on selected pages. While we work on
addressing your conerns, we would request that you do not actively block the IP addreses used by this quality check; blocking these IP addresses could prevent your site from being included in the Live Search index.

keep the feedback and thoughts coming as we will use this to help improve this process and make sure that it impacts your sites as little as possible.

thanks
- msndude (msd)

 fra http://www.webmasterworld.com/msn_microsoft_search/3424476-2-30.htm

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med msn er, at deres søgemaskine simpelthen er alt alt for nem at manipulere.

Så snart de får en volumen, der gør anstrengelserne værd for spammere til at målrette deres aktiviteter mere mod msn, vil de blive ramt i langt højere grad end nu, og deres resultater devalueres dermed i en sådan grad at de får sværrere ved at holde på surferne. 

Mvh,
Troels
 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ER flere og flere der søger på MSN og Live.com og de sender flere og flere besøgende videre. På nogle af de sites jeg arbejder med udgør MSN og Live.com nu op til 3-5% af søgereferrers. Det er næsten det dobbelte i forhold til sidste år

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Men det tror jeg ikke nødvendigvis er et tegn på kvalitetsstigning i produktet. Det er nok snarere udbredelsen af Micro$oft software, og dertilhørende desperationsinstallering af msn toolbar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ikke somom du har fulgt så meget med i praksis i hvad der sker for MSN på søgeområdet for tiden - det sidste 1-2 år :)

Microsoft valgte ret sent at gå helhjertet ind i søgebranchen. Siden da har de optrappet deres investeringer i søgeteknologi betragteligt, og er kommet med mange nye opdateringer af deres søgemaskine. På trods af at de er kommet så sent igang med søgning er det specielt med de sidste par opdateringer ret fantastisk så langt de er nået. I dag er Live.com - eller MSN.com, faktisk en rigtig fornuftig søgemaskine - det var den ikke for godt et år siden.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)