Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opsigelse når hus skal fjernes pga ny vej

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i den situration at vi har lejekontrakt på bolig som ikke er tidsbegrænsning på.

Det er en ejendom med god plads og  marker til vores heste.

Nu er det sådan art kommunen har plan om at lægge ny vej fra motorvej og højst sandsynligt vil vores lejet ejendom skulle fjernes så er spørgsmål hvor står vi i henhold til opsigelse og hvis vi sksl genhuses er det så til noget der svarer til det vi har nu?

Har vi stadig et års opsigelse selv om kommunen vil lave denne vej

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I vil formentlig ikke være inde i lejeretslovgivningen længere, men inde i lovgivningen omkring ekspropriation :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer vil vel kunne opsige jer. I situationer som disse sker det vel i god tid, så I har tid til at finde noget nyt. Hvordan I skal kunne få økonomisk kompensation/genhusning har jeg svært ved at se, da I er lejer og ikke udlejer. Når det er sagt, er man som lejer her i landet sikret i begge ender og på kryds og tværs, så det ville måske være en idé, at tage kontakt til en boligadvokat.

Tilmeldt 8. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger den lov så helt pricis

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

holmwolf:

Hvad siger den lov så helt pricis

Står i lidt a la den samme situation pt. Fandt du nogensinde ud af hvad der stod? Jeg tænker at tage fat i en boligadvokat for at være sikker. Kan anbefale  https://www.boligadvokat24.dk/ - men lad mig høre hvis du fandt ud af det.

/Jonas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte med at læse din lejekontrakt, den kan indeholde en aftale, som omhandler opsigelse.

Som almindelig lejer kan du ved en aftale ikke stilles dårligere end lejelovens betingelser.

Gå derefter til advokathjælpen, det er gratis.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Står i lidt a la den samme situation pt. Fandt du nogensinde ud af hvad der stod? Jeg tænker at tage fat i en boligadvokat for at være sikker. Har en ven der anbefalede https://www.boligadvokat24.dk/ - men lad mig høre hvis du fandt ud af det.

Er det ikke dit eget firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)