Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Poedit gør tema ikke virker

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at oversætte WooCommerce temaet Kakina til dansk. De foreslår man bruger Poedit, så det har jeg gjort. Jeg har oversat og lavet .po filen. Problemet opstår når jeg vil uploade temaet til Wordpress, hvor jeg får en fejlmeddelse og temaet bliver ikke uploadet. Fejlen er "Temaet mangler style.css stylesheet'et". Det virker før jeg ændrer det, men efter jeg har lavet oversættelsen, så kommer problemet. 

Selve Wordpress er på dansk.

Hvad gør jeg galt?

Tak for hjælpen :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lærke

Umiddelbart virker det ikke til, at den fejlmeddelelse ikke har noget med PoEdit at gøre. Den spørger efter en CSS fil, nemlig style.css i temaet. Inden du uploader så tjek, at der i tema-mappen ligger en fil, der hedder style.css

Ellers kan du også bare uploade den "manuelt" ved at kopiere hele tema mappen ind i Wordpress-mappen wp-content/themes.

Håber det gav lidt mening, ellers er du velkommen at skrive til mig på kontakt@jessenmedia.dk hvis det stadig driller.

Mvh Jakob 

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Jeg ved godt, at det er mig der laver fejlen og ikke Poedit, jeg prøvede bare at forklare problemet kort.

Det virker stadig ikke for mig. Tak for hjælpen og jeg forklarer det nærmere i emailen.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har slet ikke brug for at uploade hele temaet for at uploade en oversættelse. Du skal uploade en kompileret oversættelse, som har filendelsen .mo I poedit er der i menuen et punkt der hedder kompiler oversættelsen til det. Du kan prøve at søge på "po and mo files" og så er der mange beskrivelser af det. Angående din fejl, så nok fordi du uploader det tema forkert. Men hvis temaet allerede lå på din wordpress så lyder det lidt pudsigt hvis det skulle forsvinde. Uploader du via ftp? Eller fra wordpress admin?
Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet begge dele. Jeg er dog usikker på hvordan jeg ændrer sproget hvis den er fra wordpress direkte. 

Hvad kan jeg have gjort forkert når jeg uploaeder det? 

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være sikker på jeg forstår det korrekt.

Virker dit tema hvis du bare uploader det til wordpress, uden at ændre i oversættelsen? :)

Fra Odense
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så virker det helt fint. Jeg har også prøvet Loco Translate. Programmet virker fint, men oversættelsen vises ikke på siden, når jeg har gemt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det som om at der ligger en reference til css filen som også bliver oversat.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bare vil oversætte og uploade theme sprogfil

1. find themets po fil

2. åben i poedit, oversæt, og når færdig 

3. vælger du kompiler mo i menuen af poedit

4. denne fil gemmer du så med da-dk endelse: kakina-da_DK.mo, hvis po filen hed kakina.po

5. så uploader du denne mo fil til tema mappens languages mappe

6. Hvis der er cache på din WP skal den ryddes. Nogle gange har jeg også oplevet det at skifte wp sprog fra dansk til engelsk og tilbage til dansk trickede det

Hvis dette ikke virker og din wordpress efter det siger der mangler style.css så må det som een nævner være fordi sprogfilen har stylesheet referencer (som du så ikke skal oversætte). 

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lærke Buch:

Jeg har oversat og lavet .po filen. Problemet opstår når jeg vil uploade temaet til Wordpress, hvor jeg får en fejlmeddelse og temaet bliver ikke uploadet.

Og det er KUN sprog filerne du prøver at uploade igen (altså .PO og .MO), og ikke hele temaet som antydet overfor, korrekt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)