Jeg har lavet en 5 punkt plan som jeg, på mit arbejde ønsker at præsentere for min arbejdsgiver. Vi er en lille virksomhed der er kørt lidt fast, og har nedadgående salg. Jeg vil gerne komme med et konkret forslag til hvad man kan gøre...
Er der nogle som syntes det er forkert eller upassende at komme med indput til arbejdsgiver, omkring driften af virksomheden? Eller har andre ider til hvad man som ansat kan gøre for at hjælpe den virksomhed som man er en del af og er glad for...
Mvh. Christian E
Virksomheds Strategi
Fem punkter for fremdrift
1. Opbyg netværk
Gode relationer til vores branches samarbejdspartnere, leverandøre, private
organisationer, offentlige organisationer og konkurrenter
2. Identificer interesser i branchen
Hos (xxx) sælger vi kvalitets Elcykler og arbejder hen imod at lave en guide,
der informere om fordelene og merværdien af et mere kvalitativt produkt...
Her har vores leverandøre som sælger os Elcykler en åbenlys interesse, men det har
de danske miljøorganisationer også. De har for eksempel PR medarbejdere,
journalister og en general samarbejdsvillighed imod det som gavner deres sag. De
kan komme med udsagn vi kunne bruge, nogle udsagn vi kan gengive i vores
markedsføring.
3. Spørg branchens eksperter
De fleste brancher har nogle eksperter som er kendt for deres specialiseret viden
inden for et bestemt område. Vi kunne booste kvaliteten og troværdigheden af vores
indhold på hjemmesiden hvis vi kunne overtale en eller flere eksperter om at
komme med deres indput på opgave vi udføre.
Det er ofte gratis, og vi kommer indirekte til at betale igen ved at eksponere dem og
styrke deres ekspert position. Vores links til deres hjemmesider og sociale medier er
også værdifulde for dem.
Hvis ikke vi kan overbevise nogen, kunne vi også selv lave en plan for hvordan vi
gennem vedholdenhed, dygtighed og gode historier positionere os selv som
eksperter inden for kvalitets Elcykel området.
4. Kommunikationen
Vi skal skrive til mennesker og optimerer til Google. Vi skal vide hvem vores
målgruppe er, og lave kloge beslutninger i vores beskrivelser så vores budskab
giver mening for vores målgruppe.
5. Vi bruger links udadtil
Når vi bruger links til andre hjemmesider sender vi selvfølgelig folk væk fra vores
hjemmeside. Men hvis vi linker væk til noget der virkelig giver mening, et direkte
link til nogle producent detaljer på et produkt eller nogle højopløselige billeder, kan
vi levere en merværdi når man bruger (xxx). Vi kan underbygge vores
ekspertise og viden inden for kvalitets Elcykler ved at linke til artikler, youtube
videoer og tekniske informationer.