Jeg har igennem et dansk firma bestilt varer som kommer fra Tyskland og jeg modtager også fakturaen fra Tyskland selv. Den er egentlig i EUR, men så omregnet til DKK og indbetales til en bank i Danmark.
Tak Peter, så fik jeg vidst også styr på den. Ved du hvorfor man egentlig skal gøre det? Altså det er jo alligevel lig 0,- tænker jeg bare.
Et andet spørgsmål i forhold til dette område.
Første gang jeg aflagde moms havde jeg lige hurtigt indtastet alle kreditor m.m. i excel (havde ikke haft noget salg på daværende tidspunkt, så det var jo let nok). Men heriblandt har så været en enkelt faktura fra Tyskland og hvor jeg jo ikke har haft indberettet igennem Rubrik A Varekøb i andre lande (eller hvad det nu var den præcist hed).
Hvad så nu hvor jeg fører alt ind i regnskabsprogrammet, er det så bedst at bogføre denne uden at sætte den på varekøb EU og lave det med momsen, men så bare gøre det for de fremtidige, dem som skal med i denne momsafregning?
Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk