Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer fra Tyskland - uden købsmoms...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem et dansk firma bestilt varer som kommer fra Tyskland og jeg modtager også fakturaen fra Tyskland selv. Den er egentlig i EUR, men så omregnet til DKK og indbetales til en bank i Danmark.

Der er ikke moms på...

Hvordan skal dette bogføres? Og er der noget specielt når man skal indberette moms til Told & Skat?

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal beregne EU-erhvervelsesmoms!

Du indberetter og bogfører:

Varer Købt i udland  25% af fakturaværdi

Indgående moms    do.

Rubrik A:   Fakturaværdi

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar Peter... men ærligt så fatter jeg INTET af det Embarrassed

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføring:                                                                                                                       Momsangivelse:

Debet varekøb tyskland                                                                               100 kr.           Rubrik A Momsangivelse

Debet indg. moms                                                                                        25 kr.           Indg. moms

Kredit Moms varekøb Udland(kører på samme måde som udg. moms)              25 kr.           Moms af varekøb Udland

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå denne må jeg vidst se at få taget mig sammen til...

Nu du skriver kr. 100,- så går jeg ud fra det er udgangspunkt på det beløb som der står på fakturaen, det beløb jeg betalte?

Og så ligger man selv 25% moms til, for at kunne indberette en købsmoms og så derefter tager det ud igen - det egentlig er lig 0,- ??

Dvs. hvis det havde været en dansk faktura havde denne f.eks. hedder kr. 125,- inkl. moms eller??

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det er korrekt.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Peter, så fik jeg vidst også styr på den. Ved du hvorfor man egentlig skal gøre det? Altså det er jo alligevel lig 0,- tænker jeg bare.

Et andet spørgsmål i forhold til dette område.

Første gang jeg aflagde moms havde jeg lige hurtigt indtastet alle kreditor m.m. i excel (havde ikke haft noget salg på daværende tidspunkt, så det var jo let nok). Men heriblandt har så været en enkelt faktura fra Tyskland og hvor jeg jo ikke har haft indberettet igennem Rubrik A Varekøb i andre lande (eller hvad det nu var den præcist hed).

Hvad så nu hvor jeg fører alt ind i regnskabsprogrammet, er det så bedst at bogføre denne uden at sætte den på varekøb EU og lave det med momsen, men så bare gøre det for de fremtidige, dem som skal med i denne momsafregning?

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er noget, man har besluttet i EU, for at kunne lave noget statistik på den indre vareudveksling i EU.

Tage den bare med i denne momsafregning, idet det ville være o.k., når SKAT ser på momsafregningen

for hele året. 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. du mener at den faktura som egentlig har fakturadato 17/9-07 skal tages med i 4. kvartals momen - og bogføres på f.eks. 1/10-07 eller??

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja....Githa.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)