Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skeptisk over for køb af pejsebrænde fra rusland (baltikum)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg skal til at handle med biobrændsel og har fundet en god leverandør i baltikum.  Problemet er de ønsker fuld valuta på deres firma konto før levering,  er der nogen sikkerhed for mig og hvordan gøres dette nemmest og mest sikrest ?

Det skal siges han virker seriøs nok og har fået en del billeder dernede fra samt skrevet med ham over en længere periode, tjekket op på firmaet osv.

Jeg vil sætte pris på lidt hjælp her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange penge er der tale om?

lidt risikabel at købe brændsel uden at kende brændværdi eller fugt/ vandindhold. 

Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.  kvalitets mæssigt og træsort ved jeg hvad er.   Det er kun min betaling jeg er bange for. ca. 35.000kr i første omgang. inkl. transport, tænker jeg måske kan betale transport for sig ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville aldrig overføre 35.000 DKK. til et ukendt firma i Baltikum/Rusland.  Baltikum har i øvrigt intet med Rusland at gøre. Er der tale om Rusland skal du være opmærksom på at der kan være import restriktioner.  

Få en dansk speditør til at hjemtage varen for dig.   Jeg vil anbefale at du får lavet en remburs via din bank.  Betingelserne kunne være at når din danske speditør har kvitteret for godset, så kan pengene frigives.

Her kan du læse om remburs

 https://www.jyskebank.dk/erhverv/trade-finance/remburs?gclid=CILe64Sx-84CFYXOcgoddn4IVg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)