Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en samarbejdspartner (som er en dygtig ROR programmør) til opstart af simpel idé. 50% afgives til den rigtige.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg søger pt. en samarbejdspartner til opstart af et projekt.

Jeg er grafisk/UI designer og idé-mand - og jeg søger min bedre halvdel
i form af en (hammer!)-dygtig, dansk programmør (Ruby On Rails).

Mit projekt er veldefineret og konkretiseret, og er baseret udfra mantraet:
"Minimal effort launch, maximal short - and long-term impact"

Det er således muligt, at komme online med dette projekt relativt smertefrit - (relativt!)
Evt. med en beta-udgave først.

Projektet beskrevet i overordnede træk:

- Apps (ROR) til en platform med over 300.000 potentielle kunder. (som kan "signe up" med ét enkelt click).
- Forretningsplan baseret på månedlig tilbagevendende indtjening / subscriptions.
- Mulighed for udvikling af flere apps i samme genre og hermed øge indtjeningen (Efter 1. app, bliver launch af nr. 2,3 osv. lettere).

Til den rigtige, engagerede og dygtige prorammør, vil jeg, mod en indsats for at stå for udvikling, afgive 50% af ejerskab og indtjening.
Jeg knokler med designet og du knokler med programmeringen - og sammen vender vi de overordnede ting, samt idé-udvikling.

Jeg har lokaliseret 3-4 niche-områder (til en start), som vi sammen kan vende og dreje og finde ud af 
hvilken niche/idé vi tror mest på til at begynde med.

Send mig en PB hvis du er interesseret.

MVh. Anders.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders. 

Jeg har selv eksperimenteret en del med ROR og Rails er et super fedt framework at arbejde med, dog er jeg skiftet til Python Django. 

Jeg vil sige 50% er meget at slippe for en programmør når man tænker på at du nok efterfølgende vil få brug for yderligere investeringer samt betaling af servere. Så ville du til sidst stå tilbage med måske 30-40% af virksomheden hvor din programmør så vil eje mere af virksomheden end dig og derfor have overhånden. 

+ at du ikke bare har brug for en programmør til at udvikle dine ideer. Du skal bruge en back-end programmør og en front-end programmør samt eventuelt en UX designer. Jo mindre selvfølgelig du kan finde en Full stack Ruby on Rails programmør, hvilket jeg kan fortælle dig ikke ligefrem hænger på træerne. Specielt ikke hvis vedkommende skal arbejde for equity. Alle Ruby programmøre bliver bombarderet med betalte job tilbud. 

Hvis du researcher lidt rundt på nettet og sætter dig ind i de forskellige community's der er omkring ROB så vil du kunne finde en udenlandsk programmør som vil kunne programmere alt du kunne tænke dig samt koste en 1/10 af danske udviklere. Der findes en del dygtige ROR udviklere i Ukraine. 

Du kan tage et kig på  hjemmesider som upwork.com , reddit, og freelancer.com

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Sebastian,

God idé! Vi kan sagtens sige 30% til dig - skal vi komme igang? Wink
Spøg til side Big Smile

Det er en rigtig god pointe - og jeg har benyttet mig af både oDesk, Elance og nu UpWork (fusionen af de to førstnævnte)
igennem adskillige år - snart 7.

Og jeg har fået lavet en masse godt arbejde !
Dog, dog, dog...

Kommunikationen, distancen, kulturelle forskelle og ikke mindst tidsforskellen er 4 områder
som har frustreret mig en smule (en del) over de sidste mange projekter.
Og jeg har arbejdet med programmører fra Bangladesh til Ukraine til Indien og til Serbien og hele vejen tilbage.

Jeg kunne få en app for en slik, men besværet ved denne process, føler jeg personligt, er trættende i længden.

Jeg tror på at jeg sammen med en dygtig dansk programmør, som jeg er på bølgelængde med, kan skabe noget helt magisk!

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror på at jeg sammen med en dygtig dansk programmør, som jeg er på bølgelængde med, kan skabe noget helt magisk! 

Det er der ingen tvivl om.
Alle de projekter jeg kender som er gået forrygende, har været løst af folk der på en eller anden måde har haft et 'bånd', f. eks siddet tæt sammen og delt mere end bare kravspecifikationer m.v.

Det er ikke for sjov at vestlige programmører koster kassen, ikke nødvendigvis fordi de er bedre end ikke vestlige men fordi de har samme kultur som dem der stiller opgaverne. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)