Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App programmering ala Pokemon Go

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fået en genial idé (synes jeg selv), som er et spil til smartphones.

Spillet er nogenlunde simpelt og skal bruge samme feature som Pokemon Go spillet, med at væsenerne bliver "virkelige". 

Er der nogen som har forstand på app udvikling, og evt kan udvikle apps, som er interesseret i at partner up med mig og få lavet et genialt smartphone spil?

Mvh

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

din ide lyder OK spændende, men hvorfor spille dit spil frem for pokemon go?

altså, hvad er nichen ved dit spil?

en anden ting du skal overveje er at en pokemon go lignende app kræver en rimelig hæftig backend for at hoste spillet, i.e. monster generering, database til håndtering af spillere, m.v.

Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke nogen programør og det er heller ikke min mening at poppe din ballon, men faktum er at det kræver en hulens masse at lave en app og specielt for et native spil som jeg forstår du har i tankerne. 

Min estimering for udviklings omkostninger er omkring de minimum 900k!

Så min teori er at du vil have svært at finde nogen villige til at arbejde med dig, medmindre at du virkelig har nogle kontakter, evner og kapital så vil det nok være svært for dig at finde en interesseret partner som er villig til at give dig 50% eller endda bare 20%...

Mit bedste råd er at gå i gang med en uddybende businessplan, konceptbeskrivelse og markeds undersøgelse for at give dig selv de bedste chancer og for at give dig en ide om hvorvidt dit koncept også vil virke i praksis. 

Send mig en besked hvis du har brug for noget feedback, råd eller andet pej om fremgangs måde. 

Held, lykke og god vind fremover.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med resten af kommentarerne her - test alt hvad du kan inden selve udviklingen. 

Der er rigtigt mange hypoteser, du kan teste - før du behøver at skrive en eneste linje kode. 

Læs Getting to Plan B eller Running Lean - der er super gode fremgangsmåder til, hvordan du tester uden at have produktet færdigt. 

Rued Yes

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

mht. udviklingsomkostninger, så har Niantic, Inc (dem der har udviklet pokemon go) omkring 60+ medarbejdere. 
Nok halvdelen af disse er udviklere, grafikere, m.v.

De har vist nok udviklet på produktet siden 2015, så antaget at de har brugt et års tid med fuld bemanding har udviklingen kostet i omegnen af 5-10 mio kroner. 

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, Hvis du søger hjælp til at få udviklet en app, så vil jeg meget gerne hjælpe dig. Jeg har lavet apps siden 2009, og du kan kigge på mit portfolio her: moonsted.com Glæder mig til at høre fra dig! //Mathias

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)