Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af 13 årig søn

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi overvejer at ansætte sønnen  i konens enmandsfirma, nogen få timer om ugen. Men hvad er minimum krav i forhold til administration, så det ikke drukner i ekstra arbejde og omkostninger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

han skal være 15 før I kan lønne og trække løn fra helt enkelt - i enkeltmands - nok for at forhindre forældre i at lave lommepenge om til løn med fradrag, så desværre kan det ikke gøres med alt JEG ved i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt ansætte en 13-årig i forældres virksomhed. Barnet beskattes ikke af indkomsten og forældre har ikke fradrag for lønomkostningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Man kan godt ansætte en 13-årig i forældres virksomhed. Barnet beskattes ikke af indkomsten og forældre har ikke fradrag for lønomkostningen.

ja ok - men hvad er så vitsen frem for bare at give lommepenge? At man får tvungen arbejdsskadeforsikring måske? og skal lave skatteregulering hvor løn til sønnen skal lægges til igen Stick out tongue -Måske noget følelsesmæssigt men ellers vel ikke en god ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel taget med i kildeskatteloven for at undgå misbrug af børns frikort. Enig i at lommepenge vil være den mest simple løsning.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:

Man kan godt ansætte en 13-årig i forældres virksomhed. Barnet beskattes ikke af indkomsten og forældre har ikke fradrag for lønomkostningen.

ja ok - men hvad er så vitsen frem for bare at give lommepenge? At man får tvungen arbejdsskadeforsikring måske? og skal lave skatteregulering hvor løn til sønnen skal lægges til igen Stick out tongue -Måske noget følelsesmæssigt men ellers vel ikke en god ide

vh John Hannover

Vitsen kan være at drengen er en arbejdskraft trods den unge alder, og ydermere får nogen brugbare erfaringer. Det vil i hvert fald ikke være første gang at det sker, og så skader det ikke at få lidt for umagen.

Ja, måske kommer der nogle timer oveni beregningsgrundlaget på forsikringen, og en skattemæssig regulering, men det må anses som bagateller, eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Vitsen kan være at drengen er en arbejdskraft trods den unge alder, og ydermere får nogen brugbare erfaringer. Det vil i hvert fald ikke være første gang at det sker, og så skader det ikke at få lidt for umagen.
det er jeg da godt med på - men hvorfor ansætte FORMELT - hvis man ikke får fradrag eller noget - Lav dog en sjov "privat" lønseddel og betal - det er jo ikke anderledes end lommepenge og jeg har svært ved at se, at der er brug for en egentlig ansættelse - Med det mulige ekstra arbejde/omk

Jeg ville da bare lave en aftale og words seddel med det hele som betaling for xx timer a kr xx - og forvente arbejdet udført for at betale den - men holde det uden for virksomhedens bogholderi og bare betale (lommepenge i princip jo)

Ikke i tvivl om, at en 13 årig søn sagtens kan være af værdi arbejdsmæssigt og alt - 

(og så tror jeg faktisk trådstarters ide kunne være, at der kunne være fradrag for lønnen til sønnen - men det er jo gæt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

arguins:
Vitsen kan være at drengen er en arbejdskraft trods den unge alder, og ydermere får nogen brugbare erfaringer. Det vil i hvert fald ikke være første gang at det sker, og så skader det ikke at få lidt for umagen.
det er jeg da godt med på - men hvorfor ansætte FORMELT - hvis man ikke får fradrag eller noget - Lav dog en sjov "privat" lønseddel og betal - det er jo ikke anderledes end lommepenge og jeg har svært ved at se, at der er brug for en egentlig ansættelse - Med det mulige ekstra arbejde/omk

Jeg ville da bare lave en aftale og words seddel med det hele som betaling for xx timer a kr xx - og forvente arbejdet udført for at betale den - men holde det uden for virksomhedens bogholderi og bare betale (lommepenge i princip jo)

Ikke i tvivl om, at en 13 årig søn sagtens kan være af værdi arbejdsmæssigt og alt - 

(og så tror jeg faktisk trådstarters ide kunne være, at der kunne være fradrag for lønnen til sønnen - men det er jo gæt)

vh John Hannover

Fradrag for et par timers arbejde for en 13 årig? Det lød nu godt nok ikke som det spørgsmål der blev stillet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:
Fradrag for et par timers arbejde for en 13 årig? Det lød nu godt nok ikke som det spørgsmål der blev stillet.
fint nok - hvad mener du så ønsket om at ansætte den 13 årige i konens enkeltmands bunder i - jeg kan da sagtens gætte galt - Der stod blot

Keld_J:
Vi overvejer at ansætte sønnen  i konens enmandsfirma, nogen få timer om ugen. Men hvad er minimum krav i forhold til administration, så det ikke drukner i ekstra arbejde og omkostninger. 

Og jeg mener bare, når der ikke er fradrag, hvorfor så formalisere så pokkers meget- og få en række pligter med registrering og hvad ved jeg + skatte regulerings besvær - Det gør jo INGEN forskel frem for at betale lommepenge basseret på timetallet.

I mine øjne en ret typisk pseudodebat her  - men jeg deltager jo gerneStick out tongue 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Det kan jo være at sønnike ønsker ansættelse og ikke lommepenge. Eller far mor har en pædagosik vinkel hvor bedre at sønnike arbejder end modtager lommepenge.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at gætte. Spørsgsmålet handlede ikke om fradrag men om det giver ekstra arbejde og omkostnnger. 

Det er en pseudodebat når ingen svarer på det konkrete spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)