Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til ApS. - Hvor er skattefar henne i dette billede?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål til det store Amino-panelGeeked

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg sælger en serviceydelse.

- Nu er der så kommet nogen ude fra, som har tilbudt et partnerskab, hvilket jeg har i sind at takke ja til. 

Jeg ønsker at lukke min nuværende enkeltmandsvirksomhed ned, med henblik på at vi sammen skal stifte et ApS i den nye konstellation(partnerskabet).

MIT STORE SPØRGSMÅL:

Jeg har i mit nuværende enkeltmandsvirksomhed ikke haft et behov for at "udbetale løn" eller gøre personlig brug af de penge der er tjent ind til enkeltmandsvirksomheden, og har i stedet for løbende skatteopkrævninger i løbet af året blot betalt skat 1 gang hvert år i forbindelse med resultatopgørelsen

Jeg ønsker at stifte et holdingselskab der skal eje min anpart af den nye konstellation(partnerskabet/Aps)

mht Holdingselskab vil det så sige ar hvis jeg har 50.000 stående fra min nuværende enkeltmandsvirksomhed  (omsætning fra dette arbejdsår, hvor det senest kræves indberetning den 1/7-17 (altså senest indbetaling af skat) at jeg så kan bruge den omsætning jeg har stående som ikk er beskattet endnu, til at stifte et Holdingselskab uden at jeg skal personlig beskattes af dem først? 

(INFO: DET ER DET SAMME NAVN/BRAND + SAMME SERVICEYDELSE, DET NYE PARTNERSKAB SKAL BESTÅ AF)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan det indestående som du har stående i dit nuværende enkeltmandsfirma bruges.

Der er mange veje som fører til Rom. Sådan er det også når du skal omdanne en virksomhed og have en partner ind. Hvad der er den bedste vej kræver tal på bordet, hvorfor mit råd vil være at tage en snak med en revisor

Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din respons WhiskeyYes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)