Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhold ifbm tyveri

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Straf for tyveri.

Kommentarer om hvor dum jeg er frabedes det er gået op for mig

Hejsa jeg står i den lorte situation at jeg er blevet anklaget for tyveri..


Jeg har egentlig tilstået fordi ja jeg har vidst hvad der foregik

Jeg er blevet tvunget/truet til at udfører det jeg nu engang har gjort

Jeg har stået i butik og måden det er foregået på er at vedkommende som har truet mig har fyldt indkøbsvogne og taget med op til kassen hvor jeg har stået her har jeg så lukket øjnene for at han er gået igennem uden at betale feks

Dvs JEG har aldrig personligt fjernet noget fra butikken men jeg har jo selvfølgelig været klar over hvad der foregik


Hvordan står jeg i det og hvordan iforhold til min tilståelse er det dumt at jeg har gjort det ?

Umiddelbart sagde betjenten at han ville sørge for at det ikke blev til mere en højst tyveri under formildende omstændigheder da jeg er blevet truet til at gøre det


Hvor stor jeg os i forhold til at det jo ikke er MIG der har taget tingene i butikken men blot er mig der har LADET ham gå ud uden at betale


Mvh

En irriteret ung mand

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis personen har truet sig til varerne er det vel ikke et tyveri men et røveri, hvilket er mere groft. Har butikken ikke nogen retningslinjer til hvordan i skal forholde jer ved sådan et tilfælde? Umiddelbart tænker jeg ikke at ansvaret burde ligge på personalet. Jeg skulle mene at kutymen er at man forholder sig passivt ved enhver form for aggressivitet (som trusler), så efter mit hoved har du gjort det helt rigtige ved at lade ham gå med tingene. Derefter bør man selvfølgelig anmelde situationen til politiet (som du også har gjort lyder det til) og derefter til en forsikring der kan erstatte det mistede. No big deal.

Hvad er det de havde forventet du skulle have gjort anderledes? Hvis han har virket truende, kunne magtanvendelse/civil anholdelse have udviklet sig til en farefuld situation, hvilket er noget værre end et par stjålne ting. Jeg synes i øvrigt du burde finde dig et nyt arbejde - det lyder da ikke som et rart sted at være :(

Det lovmæssige aspekt håber jeg nogle andre kan svare på. Jeg håber det hele ordner sig for dig.

Tilmeldt 31. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at han truede mig privat altså udenfor arbejde til at udlevere tingene når jeg var på arbejde

Til at starte med ignorerede jeg ham men så røg truslerne over på min kone og mine børn istedet for

Og det er det der har presset mig ud i et desperat forsøg på at stoppe ham men det gjorde han ikke mere ville ha mere da han først fandt ud af at han kunne afpresse mig blev det bare værre

Jeg fik det stoppet simpelthent ved at sige op fra mit job for så var det ikke en mulighed for mig længere

Da de gutter han omgåes bestemt ikke er særlig sjov gutter har jeg ikke turde gå til nogen og derfor er det bare blevet tiet ihjel

Han er så blevet meldt for et eller andet der har gjort at hans hus er blevet ransaget hvor de jo så i det sammenhæng har fundet de ting som ha har tilegnet sig gennem mig dengang og der har han forklaret at jeg har udleveret det til ham dog ikke under tvang som det jo ellers var og derfor er jeg nu sigtet for tyveri


Det jeg så har været bekymret for er hvad jeg kan forvente ja jeg er et fjols jeg kunne bare ha kontaktet politiet men når man bliver truet på den måde som han har gjort tænker man ikke klart og ja med fare for at lyde som en tøsedreng så har keg simpelthent ikke turde gå til nogen da jeg he været nervøs for efterfølgende trusler mm

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, okay, nu giver det mere mening. Det er selvfølgelig stadig (om ikke en endnu mere) ærgerlig situation du står i.

Jeg ville nu stadig mene det hørte under røveri (§ 288) og derudover trusler/afpresning (§ 260, § 266 og § 281). Men det er ikke lige indenfor mit ekspertisefelt, så jeg vil råde dig til at tage kontakt til en advokat, hvis du ikke allerede har, og som minimum sørge for at der ligger en anmeldelse på ham fyren for trusler/afpresning. Du står selvfølgelig stærkere hvis du har beviser for afpresningen (SMS'er, optagelser, vidner etc.)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)