Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg trække moms fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Solrød
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Fra  eNordic I/S Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er igang med at start et IS firma sammen med 2 andre, vi står i den situation og har købt nogle firma ting, men på et privats kort, er der så stadig mulighed for at trække moms af beløbet?

Tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan I sagtens - det er jo bare udlæg I så har lavet - som bogføres som udlæg / privat indskud på hver af jeres konti i mellemregning og så bogføres det som udgift i jeres I/S på konto med moms, forudsat I er momsregistrerede og indkøbet er til brug for momspligtig aktivitet

Husk nu ejeraftale som er livsvigtig i I/S og indret mellemregning med konto til hver ejer indskud/hævning - overvej at smide 55 kr efter min E-bog om personlig virksomhed og I/S med skat, moms, køb inden stiftelse, ejeraftale og en masse andet som I kan have bruge for alle 3

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Solrød
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Fra  eNordic I/S Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja det kan I sagtens - det er jo bare udlæg I så har lavet - som bogføres som udlæg / privat indskud på hver af jeres konti i mellemregning og så bogføres det som udgift i jeres I/S på konto med moms, forudsat I er momsregistrerede og indkøbet er til brug for momspligtig aktivitet

Husk nu ejeraftale som er livsvigtig i I/S og indret mellemregning med konto til hver ejer indskud/hævning - overvej at smide 55 kr efter min E-bog om personlig virksomhed og I/S med skat, moms, køb inden stiftelse, ejeraftale og en masse andet som I kan have bruge for alle 3

vh John Hannover

Tusind tak for dit hurtige svar! Jeg vil helt sikkert tage et kig på din E-Bog, Det link som du linker til på ordet "ejeraftale", linker til "Ejeraftale mellem tre parter i et ApS" - Er det også gældende for I/S? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)